کد خبر: 527425
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۰:۴۱:۱۲
| |

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اکنون یک مبنای مشترک در مذاکرات داریم/ در فصل رفع تحریم‌ها منطق داخلی کمی تفاوت دارد

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین با این توضیح که دور هفتم این گفت‌وگوها منطق و هدف خاص خود را در سه مرحله دنبال کرد، گفت که اکنون یک مبنای مشترک برای ادامه کار ایجاد شده است.

اکنون یک مبنای مشترک در مذاکرات داریم/ در فصل رفع تحریم‌ها منطق داخلی کمی تفاوت دارد
کد خبر: 527425
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۰:۴۱:۱۲

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در رشته توییتی در خصوص دور هفتم مذاکرات وین توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فارس، وی در این خصوص نوشت: دور هفتم منطق و هدف خاص خود را در سه مرحله داشت: وارد کردن هیأت جدید جمهوری اسلامی در مذاکرات جاری و نسبتاً کامل از نظر رویه؛ گفت‌وگو درباره ایده‌های جدید بالقوه یک دولت جدید (در ایران)؛ دیدن این که آیا هیأت‌های دیگر مایلند هر یک از این ایده‌ها را در متن اصلی، مبنای پذیرفته‌شده برای نتیجه نهایی گفت‌وگوهای وین بگنجانند یا خیر. 

مورا افزود: دور ۷.۵ (اشاره به وفقه‌ای که در دور هفتم ایجاد شد) درباره وظیفه سوم بود که سخت‌ترین هم بود. در غیر این صورت دور هفتم ناقص می‌ماند.

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در ادامه گفت: اکنون یک مبنای مشترک داریم که در فصل رفع تحریم‌ها منطق داخلی کمی متفاوت دارد بنابراین خیلی هم مسئله مهمی نیست. امیدوارم روشن شده باشد که چرا دور بعدی، دور هشتم است...

«باراک راوید» خبرنگار صهیونیست ذیل توییت مورا اذعان کرد که «بنابراین شما اساساً پذیرفتید که درخواست‌های ایران ساختار گفت‌وگوها را تغییر دهد». 

مورا شامگاه جمعه ابراز امیدواری کرد که ادامه مذاکرات با ایران طی سال ۲۰۲۱ (۱۳ روز آینده) از سرگرفته شود. وی در ادامه سخنانش گفت: برای دور هشتم، ما کار بسیار زیادی و وظیفه بسیار پیچیده‌ای در پیش داریم. تصمیمات سیاسی سختی باید اتخاذ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها