کد خبر: 533331
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۱۶:۲۰:۵۱
| |

داماد «نظربایف» سهام شرکت تولیدکننده آمونیاک را فروخت

داماد نخستین رئیس جمهور قزاقستان همراه با شرکایش سهام خود در شرکت تولید کننده منحصر به فرد آمونیاک و نیترات آمونیوم در این کشور را فروختند.

داماد «نظربایف» سهام شرکت تولیدکننده آمونیاک را فروخت
کد خبر: 533331
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۱۶:۲۰:۵۱

«تیمور کولی بایف»، داماد نخستین رئیس جمهور قزاقستان و همچنین بازرگانان «دین محمد ادریس اف» و «یرژان داستیبایف» در مجموع 85 درصد از سهام شرکت تولید کننده منحصر به فرد آمونیاک و نیترات آمونیوم این کشور را فروختند.

به گزارش فارس، در چارچوب این معامله Joint Resources Co که 100 درصد سهمش متعلق به کولی بایف است، وی 50 درصد سهام، ادریس اف 30 درصد و دساتیبایف 5 درصد سهام خود را به شرکت تضمینی با مسئولیت محدود « Kazakhstan Petrochemicals » فروخت.

15 درصد سهام باقی مانده این شرکت شیمیایی در اختیار «بهارالدین عبدالعظیم اف»، یک تاجر دیگر قزاق، باقی ماند.

قیمت این معامله اعلام نشده اما قیمت پیشنهاد شرکت « Kazakhstan Petrochemicals » برای خرید هر اوراق بهادار 824.6 تنگه و میانگین قیمت پیشنهادات ارسالی هزار تنگه برای هر سهام و قیمت متوسطه برآورد شده است.

قیمت این معامله ذکر نشده است، احتمال می‌رود این میزان سهام به ارزش 67-70 میلیارد تنگه معادل 154-161 میلیون دلار فروخته شده است.

در پایگاه بورس اوراق قزاقستان اشاره می‌شود که ارزش کلی سهام قزازات در بازار 78.886 میلیارد تنگه معادل 181.4 میلیون دلار است.

تیمور کولی بایف شوهر دختر دوم «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان است. دارایی کلیدی وی «خلق بانک»، بزرگترین بانک قزاقستان است. وی به همراه همسرش صاحب سهام کنترلی بانک مذکور است.

گفته می‌شود که کولی بایف همچنین دارای سهام در صنایع دیگر نیز است.

پس از تجمعات گسترده در سراسر قزاقستان،کولی بایف روز گذشته در مورد کناره گیری از ریاست اتاق ملی کارآفرینان این کشور تحت عنوان «آتامکن» که بزرگترین و  تاثیرگذارترین اتحادیه تجاری در این کشور به شمار می‌رود، خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها