کد خبر: 538523
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۰:۵۹:۲۲
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

طرف‌های مذاکرات وین، ایران هسته‌ای را پذیرفته و پایبند به توافقات باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است طرف‌های مذاکرات وین، ایران هسته‌ای را پذیرفته و پایبند به توافقات باشند.

طرف‌های مذاکرات وین، ایران هسته‌ای را پذیرفته و پایبند به توافقات باشند
کد خبر: 538523
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۰:۵۹:۲۲

«عباس گلرو»،عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  درباره روند مذاکرات وین گفت: خوشبختانه مذاکرات با درایت و هوشمندی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رود. البته سختی‌هایی وجود دارد که به ذات سیاست ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی مربوط است.

به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دیپلماسی کشور نباید تک بعدی باشد و دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی هم بنایی بر سیاست تک بعدی ندارند. چرا که ظرفیت‌های بیشماری در عرصه بین الملل برای تنوع بخشی بر دیپلماسی و بهبود اقتصاد و تجارت کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی قوی ایران  در تحرکات چندماه اخیر دولت در حوزه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای چین و روسیه مشاهده شده استچ.

نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه ۱۵ کشور همسایه ایران ظرفیت بسیار بالایی برای تقویت واردات و صادرات دارند، گفت:  استفاده از ظرفیت سیاسی و اقتصادی کشورهای همسایه که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، موجب می‌شود، سیاست اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا با شکست مواجه شود. علاوه بر این فرصت‌های ارزشمند سیاسی و اقتصادی پیش روی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

گلرو  اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا با سیاست شکست خورده تحریم‌ها، نمی‌تواند دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی را محدود کند. چرا که دانش هسته‌ای در عمق جان دانشمندان و نخبگان کشور ریشه دوانده است.

وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی در دانش هسته‌ای که مهمترین دانش روز است و کاربرد زیادی در صنعت پزشکی و علوم مختلف دارد، پیشرفت کرده و به جایگاه ارزشمندی دست یابیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید، عامل مهمی در شتاب دادن به توسعه  دانش هسته‌ای است.

گلرو خاطرنشان کرد: بهتر است اروپا و آمریکا سیاست شکست خورده تحریم و مقابله با ایران را کنار گذاشته و دانش ایران هسته‌ای  را بپذیرند. البته جمهوری اسلامی ایران آمادگی هرگونه تعامل سازنده با طرفین را دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها