کد خبر: 539174
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فرانسه راه نجات بحران اوکراین خواهد بود؟/ مکرون راه را برای نشست احتمالی پوتین و بایدن هموار می‌کند

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از ولادیمیر پوتین و جو بایدن برای شرکت در نشستی با هدف کاهش تنش بحران اوکراین دعوت کرده است.

فرانسه راه نجات بحران اوکراین خواهد بود؟/ مکرون راه را برای نشست احتمالی پوتین و بایدن هموار می‌کند
کد خبر: 539174
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۳:۳۰:۰۰

منیژه موذن- امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای شرکت در نشستی با هدف کاهش تنش بحران اوکراین دعوت کرده و دفتر مکرون اعلام کرده است که در میان هشدارهای بیشتر آمریکا مبنی بر قریب‌الوقوع بودن جنگ، رهبران در اصل برگزاری نشست موافقت کرده‌اند.

کاخ الیزه عصر یکشنبه در پی تلاش‌های دیپلماتیک در آخرین لحظه برای منصرف کردن روسیه از حمله به اوکراین، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه آمده است: «رؤسای جمهور بایدن و پوتین هر کدام اصل چنین نشستی را پذیرفته‌اند... محتوای آن توسط وزیر امور خارجه [آنتونی] بلینکن و وزیر خارجه [سرگئی] لاوروف در دیدار روز پنجشنبه 24 فوریه تهیه خواهد شد. این نشست تنها در صورتی برگزار می‌شود که روسیه به اوکراین حمله نکند.»

کاخ سفید آمادگی بایدن برای برگزاری نشست را تایید کرد، اما تصریح کرد که نسبت به صمیمیت این پیشنهاد محتاط است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به‌ طور اصولی دیدار با رئیس‌جمهور پوتین را اگر تهاجمی رخ نداده باشد، پذیرفت.»

او ادامه داد:‌ «ما همیشه برای دیپلماسی آماده‌ایم. ما همچنین آماده‌ایم که اگر روسیه جنگ را انتخاب کند، عواقب سریع و شدیدی را تحمیل کنیم. و در حال حاضر، به نظر می‌رسد روسیه به آماده‌سازی برای حمله تمام‌عیار به اوکراین ادامه می‌دهد.»

کرملین یا دفتر رئیس‌جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی در این باره اظهارنظر فوری نکرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها