کد خبر: 544594
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۰:۰۶:۰۵
| |

حمایت مصر از مذاکرات روسیه و اوکراین

رئیس جمهور مصر در جریان تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت که قاهره از فرایند مذاکرات میان مسکو و کی‌یف به منظور توقف جنگ و درگیری حمایت می کند.

حمایت مصر از مذاکرات روسیه و اوکراین
کد خبر: 544594
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۰:۰۶:۰۵

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود گفتگو کرد. رایزنی سران مصر و اوکراین به صورت تلفنی انجام شد.

به گزارش مهر، بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری مصر پس از تماس تلفنی مذکور، بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: السیسی به همتای اوکراینی خود تأکید کرد که قاهره از فرایند مذاکرات سیاسی میان مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری مصر در ادامه بیانیه خود در این زمینه نیز آورده است: رئیس جمهور مصر همچنین به زلنسکی تأکید کرد که موضع قاهره مبتنی بر لزوم توقف درگیری‌ها و تکیه بر مذاکرات به عنوان تنها راهکار برون رفت از بحران، است.

روز گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به طور جداگانه از کشورهای عضو ناتو به دلیل حمایت از دولت کی یف تقدیر کرد اما گفت که کلیت ناتو هنوز از تمام ظرفیت خود برای نجات مردم اوکراین استفاده نکرده است. وی در این باره افزود: به نظر می‌آید که ما در منطقه خاکستری میان روسیه و غرب گیر افتاده ایم حال آنکه همزمان از ارزش هاش مشترک مان دفاع می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها