کد خبر: 545207
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا کابوسی که اسرائیل از آن وحشت داشت در حال تحقق است؟

الیعازر اشترن وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل که برای پاره‌ای مذاکرات به امارات متحده سفر کرده بود، با نیمه‌تمام گذاشتن سفر خود به سرزمین‌های اشغالی بازگشت تا در نشست کابینه امنیتی شرکت کند.

آیا کابوسی که اسرائیل از آن وحشت داشت در حال تحقق است؟
کد خبر: 545207
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۸:۳۰:۰۰

سیدعماد حسینی- الیعازر اشترن وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل که برای پاره‌ای مذاکرات به امارات متحده سفر کرده بود، با نیمه‌تمام گذاشتن سفر خود به سرزمین‌های اشغالی بازگشت تا در نشست کابینه امنیتی شرکت کند.

کابینه اسرائیل بعد از سومین عملیات ضداسرائیلی طی کمتر از 10 روز باز هم بر افزایش شمار نظامیان اسرائیلی در طول مناطق مرزی با کرانه باختری و نیز مناطقی که دربرگیرنده فلسطینیان 1948 است (عرب‌های اسرائیل) تاکید کرد.

به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی، شورش (بخوانید انتفاضه) عرب‌های اسرائیل، همان فلسطینیان باقی‌مانده در سرزمین خود در عمق رژیم اسرائیل، که بعد از جنگ اخیر با غزه به سطح آمده و نمود بیشتری پیدا کرده بود، امروز با ورود آنها به عرصه انجام عملیات جهادی به نقطه اوج نزدیک می‌شود و احتمالاً با هر جرقه‌ای (چه در قدس چه در غزه یا حتی اقدامی بزرگ در کرانه باختری) به قیام بزرگی تبدیل خواهد شد.

سه عملیات ظرف کمتر از 10 روز در عمق اسرائیل، یکی در بئر السبع دیگری در الخضیره و سومی در نزدیکی تل‌آویو، نشان می‌دهند این بار دیگر تنها شهرک‌های اطراف نوار غزه یا ساخته‌شده در اطراف شهرهای فلسطینی کرانه باختری هدف عملیات جهادی فلسطینیان نیست، بلکه مجدداً ناامنی در عمق اسرائیل رخنه کرده است.

آنچه محافل امنیتی اسرائیل را به شدت به وحشت انداخته وقوع این عملیات در آستانه ماه مبارک رمضان است که به طور معمول فعالیت‌های ضدصهیونیستی فلسطینیان هم در این دوره شدت بیشتری پیدا می‌کند.

به اعتقاد کارشناسان، تکرار این عملیات می‌تواند حاشیه بازدارندگی‌ را که سرویس‌های امنیتی اسرائیل بعد از سرکوب انتفاضه مسجدالاقصی حداقل در مناطق اشغالی سال 1948 ایجاد کرده بودند از بین ببرد.

نهادهای اطلاعاتی اسرائیل به خوبی می‌دانند که شکسته شدن حاشیه بازدارندگی موجود به معنای به حرکت درآمدن سیلی از عملیات جهادی ضداسرائیلی خواهد بود که شرایطی به مراتب بدتر از دوره عملیات سال 2000 و انتفاضه مسجد الاقصی برایشان به وجود خواهد آورد.

به گفته کارشناسان فلسطینی، اولین جرقه‌های انتفاضه مسجدالاقصی در مناطق اشغالی 1948 زده شد و امروز نیز شاهد شکل‌گیری اولین نطفه‌های یک انتفاضه دیگر هستیم، انتفاضه‌ای که در صورت شعله‌ور شدن احتمالاً از دو انتفاضه قبلی شدیدتر خواهد بود و ابعاد آن به مرزهای فلسطین اشغالی محدود نخواهد شد؛ و این دقیقاً همان کابوس بزرگی است که خواب را از چشمان محافل امنیتی اسرائیلی ربوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها