کد خبر: 547018
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۱۶:۱۳:۲۲
| |

سخنگوی کاخ سفید:

پاکستان دموکراتیک برای منافع ایالات متحده حیاتی است

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان گفت، ایالات متحده برای همکاری طولانی مدت با پاکستان ارزش قائل است.

پاکستان دموکراتیک برای منافع ایالات متحده حیاتی است
کد خبر: 547018
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۱۶:۱۳:۲۲

ایالات متحده، هند و ترکیه از انتخاب «شهباز شریف» به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان استقبال کردند.

به گزارش فارس، به گزارش شبکه خبری «ژئو تی وی» اندکی پس از ادای سوگند شهباز شریف، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید گفت که پاکستان دموکراتیک برای منافع ایالات متحده حیاتی است.

ساکی در  نشست خبری در کاخ سفید گفت: «ما از حفظ صلح آمیز اصول دموکراتیک قانون اساسی حمایت می‌کنیم.»

وی افزود که ایالات متحده برای همکاری طولانی مدت خود با پاکستان ارزش قائل است و همیشه پاکستان مرفه و دموکراتیک را برای منافع ایالات متحده حیاتی می‌داند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا «جو بایدن»، رئیس جمهور آمرکا با شریف تماس خواهد گرفت یا خیر، پاسخ داد: «از نظر تماس‌های آینده، در حال حاضر نمی‌توانم  پیش‌بینی کنم. بدیهی است که در سطوح مختلف با آنها در ارتباط هستیم.»

بر اساس این گزارش، به دنبال عزل «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان که با فشارهای آمریکا صورت گرفت، میلیون‌ها نفر از حامیان وی در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات برگزار کردند و با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با دخالتهای آمریکایی در این کشور اعلام کردند. 

پایگاه خبری «پی تی آی»  گزارش داد که این تظاهرات که در اغلب شهرهای بزرگ و کوچک برگزار شده شامگاه یکشنبه  بین ساعت ۸ تا ۱۰ شب بعد از افطار برگزار شده است.  پیش از این عمران خان گفته بود که امروز آغاز یک مبارزه برای آزادی در برابر توطئه ها و دسیسه‌های خارجی است.

به گزارش شبکه ژئو تی وی، دوشنبه شب، «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند به شریف تبریک گفت، مودی در توییتی نوشت: «انتخاب او به عنوان نخست وزیر پاکستان را به جناب میان محمد شهباز شریف تبریک می گویم.»

مودی نوشت: «هند خواهان صلح و ثبات در منطقه‌ای عاری از ترور است تا بتوانیم بر چالش‌های توسعه خود تمرکز کنیم و رفاه مردم خود را تضمین کنیم.»

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در تماسی تلفنی به شریف  به عنوان بیست و سومین نخست‌ وزیر پاکستان تبریک گفت. اردوغان گفت که از انتخاب وی بسیار خوشحال است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها