کد خبر: 557751
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۵:۰۹:۰۷
| |

رومانی به حضور بیشتر نیروهای ناتو نیاز دارد

وزیر امور خارجه رومانی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، رومانی به ناتو نیاز دارد تا نیروهای بیشتری را در این کشور در یک ماموریت طولانی مدت و بیش از ۵۰۰۰ سرباز فعلی مستقر کند.

رومانی به حضور بیشتر نیروهای ناتو نیاز دارد
کد خبر: 557751
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۵:۰۹:۰۷

بوگدان اورسکو، وزیر امور خارجه رومانی گفت: ما خواهان استقرار و حضور طولانی مدت نیروهای ناتو در بخش شرقی این ائتلاف نظامی هستیم که شامل حضور بیشتر نیروها و سایر پارامترها می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این دیپلمات ارشد رومانیایی همچنین خواستار حضور دائمی‌تر نیروها، بیش از ۵۰۰۰ نفر کنونی در کشور شد.

ناتو تشکیل یک گروه مبارز چند ملیتی را در اول مه سال جاری میلادی آغاز کرده است.

وی افزود: رومانی امیدوار است که این روند تا پایان سال جاری میلادی تمام شود که البته به روند توسعه و کشورهایی بستگی دارد که سربازان این گروه را تشکیل می‌دهند.

۲۴ مارس سال جاری میلادی و در پی نشست فوق‌العاده ناتو در بروکسل درباره اوکراین، رهبران کشورهای عضو ناتو توافق کردند تا به تقویت بخش شرقی این ائتلاف با استقرار چهار گروه ضربتی جدید در رومانی، بلغارستان، مجارستان و اسلواکی بپردازند.

حتی پیش از شروع حمله روسیه به اوکراین، ناتو طرح‌هایی را برای تقویت حضور در اروپا و به ویژه بخش شرقی آن اعلام کرد. در ماه ژانویه سال جاری میلادی، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده گفته بود کشورش هیچ برنامه‌ای برای خروج نیروهای ضربت از اروپا ندارد. واشنگتن از برنامه‌های خود برای گسترش حضور در رومانی و سایر کشورها خبر داد، بیانیه‌ای که توسط کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی نیز مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها