کد خبر: 558030
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۹:۱۳:۲۳
| |

ریابکوف:

واشنگتن به بازی کردن با آتش در بحران اوکراین ادامه می‌‎دهد

معاون وزیر خارجه روسیه امروز در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی روسیا- ۱ گفت: واشنگتن به بازی کردن با آتش در بحران اوکراین ادامه می ‌‎دهد.

واشنگتن به بازی کردن با آتش در بحران اوکراین ادامه می‌‎دهد
کد خبر: 558030
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۹:۱۳:۲۳

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی روسیا – ۱ گفت که غرب اکنون باید نهایت احتیاط و خویشتنداری را از خود نشان داده و از سرازیر کردن تسلیحات به اوکراین خودداری کند.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری تاس، معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: واشنگتن به بازی کردن با آتش در بحران اوکراین ادامه می دهد. این موضوع خطرناک است. غرب اکنون باید حداکثر احتیاط و خویشتنداری را در پیش گرفته و از هرگونه تشدید اوضاع و سرازیر کردن سیل تسلیحات به کی‌ یف خودداری کند.

سرگئی ریابکوف در باره احتمال رویارویی مستقیم روسیه و غرب در این مصاحبه اضافه کرد: کشورهای غربی تلاش می کنند روسیه را به لفاظی و استفاده احتمالی از تسلیحات هسته ای متهم کنند؛ موضوعاتی که کاملاً نادرست بوده که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

وی در این خصوص افزود: غرب همیشه با انتشار اخبار نادرست یا تلاش برای منحرف کردن واقعیت به نفع اندیشه های ژئوپلیتک و اولویت هایش تلاش کرده است؛ اما همه اینها از واقعیت فرسنگ ها فاصله دارند. ما بارها به عوامل و عناصر پیروی آمریکا و غرب درباره تلاش های خیالی خود برای مداخله مستقیم و پیامدهای خطیر آن هشدار داده ایم.

این در حالیست که روسیه پس از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال ۱۴۰۰) تا کنون بارها هشدار داده است که اقدامات تحریک آمیز غرب ممکن است به رویارویی نظامی گسترده ای مبدل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها