کد خبر: 569648
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۵:۳۶:۲۰
| |

مخالفت حماس با تحقیقات پلیس آلمان علیه محمود عباس

​جنبش حماس مخالفت خود را با تحقیقات پلیس آلمان علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد.

مخالفت حماس با تحقیقات پلیس آلمان علیه محمود عباس
کد خبر: 569648
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۵:۳۶:۲۰

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: ما تحقیقات پلیس آلمان علیه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل اظهاراتش درباره جنایت‌های اشغالگران علیه ملت فلسطین را محکوم می‌کنیم. بار دیگر گروه‌های بین المللی جانبداری خود را از رژیم صهیونیستی ثابت کرده و حقوق تاریخی ملت فلسطین و رنج و مشکلات آن و ده‌ها جنایت علیه زنان و کودکان فلسطینی و بازداشت و اسارت و زخمی شدن صدها هزار تن از فلسطینی‌ها را نادیده گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، وی گفت: هرچه این گروه‌ها برای مخدوش کردن حقیقت تلاش کنند و سیاست یک بام و دو هوا را ادامه دهند هرگز در از بین بردن مسئله فلسطین موفق نخواهند بود. ملت ما ظلمی را که در حقش شده فراموش نمی‌کند و به مقاومت خود تا زمان آزادی و بازگشت ادامه می‌دهد.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان کنفرانس مطبوعاتی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین گفته بود، اسرائیل از سال ۱۹۴۷ تا به امروز ۵۰ قتل عام را در ۵۰ مکان فلسطینی مرتکب شده است؛ ۵۰ کشتار، ۵۰ هولوکاست.

صدر اعظم آلمان در پی این اظهارات صراحتا مخالفت خود را با اظهارات محمود عباس علیه اسرائیل و متهم کردن رژیم صهیونیستی به ارتکاب هولوکاست در حق فلسطینیان و آپارتاید اعلام کرد.

شولتس قبل از این هم از اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که رژیم صهیونیستی را رژیم "آپارتاید" خوانده بود، انتقاد کرده و گفته بود: به صراحت بگویم که واژه "آپارتاید" را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم که این کلمه در توصیف شرایط درست باشد.

شولتس بعداً در بیانیه‌ای به روزنامه آلمانی "بیلد"، در انتقاد از محمود عباس گفت که هرگونه کم‌اهمیت جلوه دادن فاجعه هولوکاست امری "غیرقابل قبول" است.

روزنامه «بیلد» آلمان در گزارشی اعلام کرد که پلیس برلین تحقیقات اولیه را در خصوص اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره هولوکاست آغاز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها