کد خبر: 580500
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کماندوهای ارتش افغانستان در حال جنگ در اوکراین هستند؟

یک رسانه آمریکایی مدعی شد نیروهای کماندوی ارتش افغانستان، بعد از آنکه آمریکا به آنها پشت کرد، هم‌اکنون در صفوف ارتش روسیه در اوکراین در حال جنگ هستند.

کماندوهای ارتش افغانستان در حال جنگ در اوکراین هستند؟
کد خبر: 580500
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۱۱:۰۰:۰۰

یک رسانه آمریکایی مدعی شد نیروهای کماندوی ارتش افغانستان، بعد از آنکه آمریکا به آنها پشت کرد، هم‌اکنون در صفوف ارتش روسیه در اوکراین در حال جنگ هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، مجله فارن پالیسی اخیراً اعلام کرد با استناد به چند منبع نظامی و امنیتی افغانستانی، نیروهای پیاده‌ای که تحت نظارت نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌ و به مدت ۲۰ سال در کنار نیروهای متحد آمریکایی جنگیده بودند، امروز در صدد ایجاد تغییر در صحنه جنگ اوکراین هستند، امری که باعث نگرانی آمریکا و کشورهای اروپا به عنوان حامیان دولت اوکراین شده است.

در آگوست ۲۰۲۱ که واشینگتن، افغانستان را تسلیم طالبان کرد، بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نظامی کماندوی افغانستانی را در این کشور بدون هیچ آینده‌ای تنها گذاشت و فقط شماری از افسران عالی‌رتبه این ارتش را با خود برد.

هزاران نفر از آنها از مناطق خود گریختند تا تحت تعقیب نیروهای طالبان قرار نگیرند، شماری از آنها به دست طالبان کشته شدند و تعدادی هم همچنان متواری هستند.

به زعم واشینگتن، پنتاگون برای آموزش نیروهای دفاعی و امنیت ملی افغانستان ۹۰ میلیارد دلار هزینه کرده بود.

گرچه تصرف افغانستان به دست گروه طالبان بیانگر ناکارآمدی نیروهای نظامی افغانستان است، اما به هر روی نیروهای کماندو جزو نیروهای نخبه نظامی این کشور محسوب می‌شدند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، شمار زیادی از نیروهای کماندو همچنان بیکار و سرخورده هستند و منتظر چراغ سبزی برای سفر و اقامت در ایالات متحده یا بریتانیا نشسته‌اند، در حالی که ادعا می‌شود آنها اهدافی برای جذب نیروی روسیه محسوب می‌شوند.

یکی از مسئولان عالی‌رتبه سابق افغانستان که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد پیوستن آنها به ارتش روسیه می‌تواند صحنه جنگ اوکراین را متحول کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها