کد خبر: 589904
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۶:۵۳:۳۰
| |

وزارت دفاع روسیه مدعی شد:

سامانه‌های موشکی ساخت آمریکا را در کی‌یف منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه مدعی شد دو سامانه موشکی هیمارس ساخت آمریکا در شرق اوکراین منهدم شد.

سامانه‌های موشکی ساخت آمریکا را در کی‌یف منهدم کردیم
کد خبر: 589904
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۶:۵۳:۳۰

وزارت دفاع روسیه از انهدام دو سامانه موشکی هیمارس ساخت آمریکا در منطقه کراماتورسک در شرق اوکراین خبر داد. طبق اعلام روسیه، پدافند هوایی این کشور همچنین ۱۳ پهپاد اوکراینی را منهدم و نُه موشک هیمارس را رهگیری کرد. 

​به گزارش فارس، به گزارش راشا تودی، اشاره وزارت دفاع روسیه به حمله دیروز کی‌یف به محل استقرار موقت نیروهای نظامی روسیه در منطقه «ماکیئیفکا» دونتسک با شش موشک هیمارس است که طبق اعلام مسکو، دو موشک از شش هیمارس شلیک شده توسط سامانه‌های دفاع هوایی ساقط شد و در نتیجه اصابت چهار موشک دیگر، ۶۳ پرسنل نظامی روسیه کشته شدند. 

پیش از اعلام روسیه، منابع رسانه‌ای به نقل از ارتش اوکراین ادعا کرده بودند که در حمله موشکی کی‌یف به استان دونتسک در مجموع  ۷۰۰ نظامی روس کشته و زخمی شدند. به گزارش «بی‌بی‌سی»، ارتش اوکراین ادعا کرد که حدود ۴۰۰ نظامی روس در حمله موشکی به مائیکیفکا در منطقه تحت کنترل روسیه در استان دونتسک کشته و ۳۰۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

 طبق اطلاع‌رسانی وزارت دفاع روسیه درباره پیشرفت عملیات نظامی در اوکراین، حدود ۱۲۰ نظامی اوکراینی در حملات موشکی امروز روسیه زخمی یا کشته شدند. همچنین ۱۳۰ مزدور خارجی در حملات هوایی روسیه در دونتسک از بین رفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها