کد خبر: 590514
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۰:۵۵:۲۷
| |

نشریه انگلیسی ادعا کرد:

کشف ردیاب چینی در خودروی متعلق به دولت لندن

روزنامه «آی» چاپ لندن در بحبوحه تنش‌ها در روابط میان انگلیس و چین، به نقل از یک منبع اطلاعاتی ناشناس، از کشف دستگاه ردیاب چینی در خودروی متعلق به دولت لندن خبر داد.

کشف ردیاب چینی در خودروی متعلق به دولت لندن
کد خبر: 590514
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۰:۵۵:۲۷

روزنامه «آی» روز شنبه به نقل از منبع اطلاعاتی ناشناس نوشت که حداقل یک سیم کارت که قادر به انتقال داده های موقعیت مکانی است در داخل قسمت مهر و موم شده از یک خودروی وارداتی از چین کشف شده است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: سیم‌کارت‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که تحرکات مقام دولتی را در یک دوره چند ماهه و چند ساله زیر نظر گرفته و یک تصویر غنی شده از فعالیت دولت ترسیم کند. وی این مساله را یک آسیب‌پذیری جدی توصیف کرد که به صورت پنهان دولت را تهدید می‌کند.

به نوشته روزنامه آی، خودروهای دیپلمات‌ها و مقام‌های ارشد دولت به طور دائم بازرسی می‌شوند اما قطعات خودروهای چینی به دلیل گارانتی و قراردادهای تجاری، بدون باز شدن نصب می شوند.

انتشار این خبر درحالی صورت می‌گیرد که روابط میان انگلیس و چین در سال‌های اخیر به واسطه فشارهای آمریکا تیره و تاریک شده است. از تصمیم ناگهانی انگلیس برای توقف همکاری با غول فناوری چین (هوآوی) در راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم و پروژه احداث رآکتور هسته‌ای تا دستگیری خبرنگار بنگاه سخن‌پراکنی لندن، همه و همه به تشدید تنش‌ها میان دو کشور دامن زده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها