کد خبر: 605005
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ ۱۸:۴۵:۰۶
| |

ورود هیات‌های سیاسی ایران، سوریه و ترکیه به مسکو

منابع آگاه از ورود همه هیئت های شرکت کننده در نشست چهارجانبه معاونان وزرای امور خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران به مسکو خبر می دهند.

ورود هیات‌های سیاسی ایران، سوریه و ترکیه به مسکو
کد خبر: 605005
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ ۱۸:۴۵:۰۶

خبرگزاری رسمی روسیه (تاس) ظهر روز یک شنبه از یک منبع آگاه نقل کرد که تمامی هیئت های شرکت کننده در مذاکرات نشست چهارجانبه معاونان وزرای امور خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران که قرار است (دوشنبه) در شهر مسکو برگزار شود، وارد این شهر شدند.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، منبع مذکور که هویت او فاش نشده، در گفت و گو با تاس در این باره گفت: فردا رایزنی هایی در رابطه با آماده سازی برای نشست وزرای امور خارجه انجام خواهد شد؛ در واقع همه هیئت ها وارد مسکو شده اند.

خبرگزرای رسمی سوریه (سانا) نیز پیشتر گزارش داده بود که هیئتی به ریاست «ایمن سوسان»، دستیار وزیر امور خارجه این کشور پیش از ظهر امروز دمشق را به مقصد مسکو ترک کرده تا در نشست چهارجانبه دستیاران وزرای امور خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه شرکت کند.

بنا بر این گزارش، سوسان هنگام عزیمت به مسکو و در پاسخ به پرسش خبرنگار سانا، عنوان کرده است: هیئت سوریه سوم آوریل (فردا) با طرف های روسی و ایرانی رایزنی های دو جانبه انجام می دهد و چهارم آوریل (پس فردا) نیز در نشست چهارجانبه شرکت خواهد کرد.

دستیار وزیر امور خارجه سوریه همچنین تصریح کرد: این هیئت به طور ویژه بر روی پایان دادن به حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه، مبارزه با تروریسم و ​​عدم مداخله در امور داخلی سوریه تمرکز خواهد کرد.

پیشتر «میخائیل بوگدانوف»، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاور میانه و آفریقا، ابراز امیدواری کرده بود که میانجیگری کشورش در راستای دستیابی به یک هدف راهبردی بسیار مهم یعنی عادی سازی روابط سوریه و ترکیه باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها