کد خبر: 605200
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۹:۵۳:۲۱
| |

کدام کشورهای عربی در فهرست بزرگ‌ترین واردکنندگان سلاح قرار دارند؟

امارات و اردن نیز جزء 25 صادرکننده بزرگ سلاح در جهان قرار گرفتند.

کدام کشورهای عربی در فهرست بزرگ‌ترین واردکنندگان سلاح قرار دارند؟
کد خبر: 605200
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۹:۵۳:۲۱

9 کشور عربی براساس تازه ترین گزارش موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در فهرست 40 واردکننده بزرگ سلاح قرار گرفتند.

به گزارش میدل ایست نیوز به نقل از آناتولی، براساس این گزارش دو کشور عربی توانستند به فهرست 25 صادرکننده بزرگ سلاح راه یابند. در این گزارش که در ماه مارس صادر شده است، عربستان، قطر و مصر جزء 10 واردکننده بزرگ سلاح در جهان هستند.

امارات، کویت، الجزائر، مراکش، اردن و بحرین، از دیگر کشورهای عربی هستند که از بزرگترین واردکنندگان سلاح به شمار می روند. بزرگترین صادرکنندگان سلاح نیز امریکا، روسیه، فرانسه، چین، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، اسپانیا، کره جنوبی و اسرائیل هستند.

امارات و اردن نیز جزء 25 صادرکننده بزرگ سلاح در جهان قرار گرفتند. امارات در رتبه 19 صادرات سلاح جهان جای گرفته که 0.4 درصد کل صادرات سلاح جهان را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش این موسسه بین المللی، بیش از 260 جنگنده به خاورمیانه صادر شده و کشورهای شورای همکاری درخواست خرید بیش از 180 جنگنده دیگر را داده اند.

کشورهای شورای همکاری اکثر قراردادهای سلاح در میان کشورهای عربی را به خود اختصاص داده اند و واردات سلاح در مغرب عربی نیز کاهش یافته اما جایگاه مصر ثابت مانده است. از نکات جالب توجه این آمار، نبود عراق در لیست 40 خریدار بزرگ سلاح جهان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها