کد خبر: 623007
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۲۳:۴۰:۰۸
| |

مرگ‌ومیر مادران باردار در همه ایالت‌های آمریکا بیشتر شده است

یک مطالعه نشان می دهد که مرگ و میر مادران در ایالات متحده در دهه های اخیر بدتر شده است، به ویژه برای زنان بومی و سیاه پوست.

مرگ‌ومیر مادران باردار در همه ایالت‌های آمریکا بیشتر شده است
کد خبر: 623007
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۲۳:۴۰:۰۸

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای بهبود سلامت مادران در ایالات متحده تا حد زیادی شکست خورده است، به طوری که میزان مرگ و میر مادران در دو دهه گذشته در میان تفاوت‌های گسترده بین گروه‌های نژادی و قومی بیش از دو برابر شده است.

به گزارش شفقنا، در بین پنج گروه نژادی و قومی شامل، تخمین‌های این مطالعه نشان می‌دهد که زنان سرخپوست آمریکایی و بومی آلاسکا و همچنین زنان سیاه‌پوست، بالاترین میزان مرگ و میر مادران را در سال 2019 داشته‌اند اما تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً در همه ایالت‌های آمریکا و حتی در میان زنان سفیدپوست نیز مرگ و میر مادران بارادار افزایش یافته است. به طوریکه در میان سفیدپوستان، میزان مرگ و میر مادران نیز تقریباً سه برابر شد و از 9.2 به 27.9 رسید.

بر اساس این مطالعه، بین دهه اول و دوم قرن، فلوریدا، کانزاس، ایلینویز، رود آیلند و ویسکانسین بیشترین درصد افزایش در میزان مرگ و میر مادران را برای جمعیت سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا داشتند که همگی به 162 درصد رسید. برای جمعیت سیاه پوست، لوئیزیانا، نیوجرسی، جورجیا، آرکانزاس و تگزاس همگی شاهد افزایش بیش از 93 درصدی بودند.

محققان گفتند که این یافته ها نشان دهنده عدم پیشرفت در کاهش مرگ و میر مادران در ایالات متحده است، جایی که مرگ و میر مادران به طور قابل توجهی بدتر از سایر کشورهای ثروتمند بوده است.

این مطالعه می‌گوید: «مرگ و میر مادران به عنوان منبع بدتر شدن نابرابری‌ها در بسیاری از ایالت‌های ایالات متحده ادامه دارد و به نظر می‌رسد تلاش‌های پیشگیری در این دوره مطالعه تأثیر محدودی در رسیدگی به این بحران بهداشتی داشته است».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها