کد خبر: 629883
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۲۲:۵۵:۰۰
| |

رئیس سازمان انرژی اتمی:

انرژی هسته‌ای آبروی ما است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انرژی هسته‌ای آبروی ما است و تمام سر فصل و دستاوردهای هسته‌ای به همت، غیرت و تلاش گسترده دانشمندان کاملا بومی و در راستای منویات رهبر انقلاب که سه وجه مشخص تاثیرگزاری در زندگی مردم، اعتبار بین‌المللی و اعتماد به نفس را برای انرژی اتمی معین فرموده‌اند، قرار دارد.

انرژی هسته‌ای آبروی ما است
کد خبر: 629883
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۲۲:۵۵:۰۰

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، روز سه شنبه، هفتم شهریور ماه در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی کلانشهر تبریز به مصرف بهینه انرژی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، اسلامی گفت: تغیرات اقلیمی ایجاد شده در کشور موجب افزایش اتلاف آب و انرژی شده است که باید در راستای افزایش بهره‌وری از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر بهره و استفاده کامل شود.

اسلامی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انرژی هسته‌ای آبروی ما است و تمام سر فصل و دستاوردهای هسته‌ای به همت، غیرت و تلاش گسترده دانشمندان کاملا بومی و در راستای منویات رهبر انقلاب که سه وجه مشخص تاثیرگزاری در زندگی مردم، اعتبار بین‌المللی و اعتماد به نفس را برای انرژی اتمی معین فرموده‌اند، قرار دارد.

وی به توطئه و نقشه‌های دشمان علیه انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان طی ۲۰ سال گذشته با خرابکاری صنعتی، تخریب و عملیات روانی، ترور دانشمندان، بهره‌گیری از سازمان های بین‌المللی برای فشار حداکثری و با تهدیدهای نظامی درصدد متوقف کردن انرژی اتمی هستند ولی انرژی هسته‌ای ایران اسلامی با قدرت تمام درحال پیشرفت قرار دارد.

وی انرژی هسته‌ای ایران را در زمینه‌های مختلف جزو اولین‌های دنیا عنوان کرد و ادامه داد: انرژی اتمی در زمینه‌های الکترونیکی، صنعتی، پزشکی، دارویی و رادیو داروها پرتوان و بهترین و بالاترین کیفیت از لحاظ خلوص داریم و همچنین در زمینه آب سنگین و مشتقات آن که پیشران شکوفایی علمی و فناوری است، جزو اولین‌های دنیا هستیم.

 اسلامی به مزیت‌های پرتودهی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در راستای پیشگیری از بیماری‌ها، افزایش دوام و مدت ماندگاری محصولات، دفع سموم و آفت، افزایش صادرات و بهره وری محصولات کشاورزی، آن‌ها را پرتودهی می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها