کد خبر: 675916
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۲۳:۰۱:۵۷
| |

زلزله سیاسی در آلمان در پی استعفای روسای حزب سبز

روسای حزب سبز آلمان در پی نتیجه فاجعه بار در انتخابات‌های ایالتی اخیر کناره گیری خود را اعلام و زلزله سیاسی را در دولت ائتلافی ایجاد کردند.

زلزله سیاسی در آلمان در پی استعفای روسای حزب سبز
کد خبر: 675916
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۲۳:۰۱:۵۷

 

روسای حزب سبز آلمان در پی نتیجه فاجعه بار در انتخابات‌های ایالتی اخیر کناره گیری خود را اعلام و زلزله سیاسی را در دولت ائتلافی ایجاد کردند.

به گزارش تسنیم نشریه فوکوس آلمان از زمین لرزه سیاسی در آلمان در پی استعفای روسای حزب سبز در دولت ائتلافی خبر داده و نوشت: سبزهای آلمان در چهار انتخابات قبلی - انتخابات اروپا و انتخابات ایالتی در زاکسن، تورینگن و براندنبورگ - متحمل ضررهای شدید شده بودند. در براندنبورگ آنها نتیجه خود را بیش از نصف کاهش دادند. آنها از دو مجلس ایالتی بیرون رانده شدند. تنها در ایالت زاکسن آنها به سختی توانستند به پارلمان ایالتی بازگردند.

امید نوری پور، رئیس حزب سبز آلمان نتایج انتخابات براندنبورگ را بزرگترین بحران حزبش نامید.

نوری پور تاکید کرد که نیاز به تغییر و شروعی جدید است و استعفای کل هیئت اجرایی فدرال را اعلام کرد.

"ریکاردا لانگ" از دیگر روسای حزب سبز آلمان هم اعلام کرد که حزبش به یک موقعیت استراتژیک جدید نیاز دارد.

ریکاردا لانگ افزود: وقت آن نیست که به صندلی خود بچسبید. ما تنها با ایجاد یک شروع جدید مسئولیت را بر عهده می‌گیریم.

لانگ در ادامه تاکید کرد که کل هیئت اجرایی فدرال به دلیل کنفرانس حزب در ویسبادن از سمت خود استعفا می‌دهد و ما تا آن زمان کار را اداره خواهیم کرد.

"رابرت هابک"، وزیر اقتصاد فدرال آلمان هم استعفای اعلام شده از طرف قدرت اجرایی حزب سبز را "خدمت بزرگی به حزب" توصیف کرد. هابک به خبرگزاری آلمان گفت: این گام قدرت و آینده نگری زیادی را نشان می دهد. ریکاردا لانگ و امید نوری پور ثابت کردند رهبری حزب برای آنها چه معنایی دارد: مسئولیت. آنها راه را برای یک شروع قدرتمند جدید باز می کنند. این یک خدمت بزرگ به حزب است.

هابک ادامه داد: ماه‌های سختی پشت سر ماست، سبزها کاملاً در مقابل باد قرار گرفتند. همه ما در اینجا مسئولیت داریم، از جمله من. و همچنین می خواهم با آن روبرو شوم.

از طرفی الکساندر دوبرینت، رهبر فراکسیون منطقه ای حزب سوسیال مسیحی اعلام استعفای "ریکاردا لانگ" و "امید نوری پور"، روسای حزب سبزها را آغازی برای پایان ائتلاف چراغ راهنمایی در دولت فدرال می داند. دوبرینت در یک گفتگو اظهار داشت: ائتلاف چراغ راهنمایی در حال انفجار است. وی تاکید کرد: با این حال، استعفای دو رهبر حزب سبز هیچ کمکی به حل بحران در حزب و ائتلاف حکومتی نمی کند. دوبرینت گفت: مشکل سبزها در راس حزب نیستند، مشکل سبزها در دولت فدرال است.

لیندنر، رهبر حزب لیبرال دموکرات آلمان هم به اعلام استعفای رهبر حزب سبز در ایکس واکنش نشان داده و گفت: با احترام به ریکاردا لانگ و امید نوری پورکه این همکاری همیشه در سطح انسانی منصفانه بود؛ ما کنجکاو هستیم که ببینیم آیا یک دوره جدید تحت رهبری جدید پدیدار خواهد شد و چه تأثیری بر دولت خواهد داشت. باید دست به کار شویم. کشور زمانی برای تلف کردن ندارد.

"کارستن لینمان"، دبیر کل حزب دموکرات مسیحی هم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است. لینمان به روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" گفت: کشور ما نمی‌تواند با یک سال دیگر چراغ‌های راهنمایی کنار بیاید. به نظر وی هیچ راهی برای دور زدن انتخابات جدید وجود ندارد.

در این میان "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان تلاش کرد تا اوضاع را آرام کند.

وی اعلام کرد که انتظار ندارد استعفای رهبری حزب سبز عواقبی برای دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی داشته باشد. "استفن هبستریت"، سخنگوی دولت آلمان هم روز چهارشنبه در سخنانی در برلین گفت: این مسئله هیچ تأثیری بر ائتلاف ندارد. "ریکاردا لنگ" و امید نوری پور، رهبران حزب سبز، تا زمانی که جانشین آنها در نشست نمایندگان فدرال حزب سبز در اواسط نوامبر مشخص شود، در سمت خود باقی خواهند ماند. وی تاکید کرد: این یک شکاف پرسنلی یا خلاء قدرت ایجاد نمی کند.

هبستریت اعلام کرد که شولتز استعفای آن ها را پذیرفته بود. به گفته وی صدراعظم آلمان همیشه با هر دوی آنها از نزدیک و با اعتماد کار کرده است و از این اقدام ابراز تاسف می کند.

پس از استعفای ریکاردا لانگ و امید نوری پور دو رئیس حزب سبز فدرال، اتحادیه احزاب متحد مسیحی در اپوزیسیون همچنین خواستار استعفای رابرت هابک، وزیر اقتصاد و آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه از حزب سبز شده است. مدیر عامل پارلمانی اتحادیه در این باره گفت: وقتی "ریکاردا لانگ"، رهبر حزب در مورد نیاز به یک شروع جدید و چهره‌های جدید صحبت می‌کند، نمایندگانی که به نماد سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی آشفته تبدیل شدند - بائربوک و هابک - به ندرت می‌توانند در سمت خود باقی بمانند.

مارکوس سودر، نخست وزیر ایالت بایرن از حزب سوسیال مسیحی هم از رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان خواسته است که در پی استعفای رهبری حزب سبز از سمت خود استعفا دهد. وی در سخنانی در برلین گفت، اعلام استعفای رهبران حزب سبز، ریکاردا لانگ و امید نوری پور، چیزی جز قربانی کردن گروگان نبود. این واقعیت که هیئت اجرایی فدرال سبزها می‌خواهد در ماه نوامبر استعفا دهد، نشان می‌دهد که ائتلاف چراغ راهنمایی در حال فروپاشی است.

وی تاکید کرد: دلیل کاهش استقبالاز سبزها اشتباهات رهبری حزب نیست، بلکه اقدامات دولت است. هابک شخصاً مسئول سقوط اقتصادی آلمان است. سودر گفت که استعفای هابک و برگزاری انتخابات مجدد در این شرایط بموقع است.

به گزارش نشریه "بیلد"، رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان تا حد زیادی پشت استعفای رهبری حزب سبز قرار دارد. پس از نتایج ناامیدکننده در انتخابات براندنبورگ، انتقادات درون حزبی از رهبری سبزها به شدت افزایش یافت. این انتقاد به آن ها وارد شد که با شکست های انتخاباتی به اندازه کافی برخورد نشده است.

از استعفای اعلام شده آنالنا بائربوک، رهبری حزب سبز، ، وزیر امور خارجه نیز بر مسئله نیاز به بهبود در حزب خود - و در دولت چراغ راهنمایی تاکید کرد. وی که رهبر سابق حزب سبز بود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: همه ما که مسئولیت سبزها و این کشور را بر عهده داریم باید از خود بپرسیم که چه کاری می توانیم و باید به گونه ای متفاوت انجام دهیم.

وی تاکید کرد که در اینجا مسئله بازیابی اعتماد مردم به سیاست مطرح است.

بائربوک همچنین تاکید کرد که این تغییر برای حفاظت بیشتر از آب و هوا، برای یک اروپای قوی، برای عدالت در این کشور و برای صلح در اروپا خوب و مهم است. ما به عنوان سبزها مسئولیت این کار را بر عهده می‌گیریم و من نیز مسئولیت آن را می‌پذیرم: ما در دولت نیز باید از خود بپرسیم که چگونه می‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی تاکید کرد که او با تمام قدرت و تعهد وزیر اقتصاد فدرال رابرت هابک در کنفرانس حزب در ماه نوامبر حمایت خواهد کرد. او گفت: ما سبزها با هم و تنها با هم می‌توانیم صدای قوی در آلمان و برای آلمان در اروپا و جهان باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها