کد خبر: 678906
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ۱۳:۰۸:۱۸
| |

واشنگتن پست مدعی شد: آموزش چند هزار سرباز پیاده نظام کره شمالی در روسیه برای جنگ با اوکراین

واشنگتن پست در گزارشی به نقل از یک مقام اطلاعاتی ارتش اوکراین نوشت: چند هزار سرباز پیاده نظام کره شمالی در حال حاضر در روسیه آموزش می‌بینند و آنها ممکن است تا پایان امسال در جبهه اوکراین مستقر شوند.

واشنگتن پست مدعی شد: آموزش چند هزار سرباز پیاده نظام کره شمالی در روسیه برای جنگ با اوکراین
کد خبر: 678906
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ۱۳:۰۸:۱۸

واشنگتن پست در گزارشی به نقل از یک مقام اطلاعاتی ارتش اوکراین نوشت، "چند هزار سرباز پیاده نظام کره شمالی در حال حاضر در روسیه آموزش می‌بینند و آنها ممکن است تا پایان امسال در جبهه اوکراین مستقر شوند".

به گزارش جماران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی که روز جمعه ۱۱ اکتبر منتشر کرد، به نقل از یک مقام اطلاعاتی ارتش اوکراین که نخواست هویت خود را فاش کند نوشت: «چند هزار پیاده نظام سربازان کره شمالی در حال حاضر در روسیه آموزش می‌بینند؛ آنها ممکن است تا پایان امسال در جبهه اوکراین مستقر شوند.»

در گزارش واشنگتن پست اشاره شده است که افسران کره شمالی در حال حاضر در مناطق اوکراینی تحت اشغال روسیه، برای نظارت بر نیروهای روسیه و مطالعه میدان نبرد در زمین حضور دارند، اما کی‌یف هنوز هیچ واحد کره شمالی را ندیده است که در نبرد شرکت کند.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد نیروهای نظامی کره شمالی که از طرف روسیه می‌توانند به جبهه نبرد و یا مرزها منتقل شوند در دست نیست. با این حال، چنین سناریوهایی می‌تواند از تلاش‌های روسیه برای استقرار نیروهای اضافی در عملیات‌های تهاجمی کلیدی در اوکراین حمایت کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز پنجشنبه، این موضوع را رد کرد.

در گزارش واشنگتن پست آمده است که اخبار و گزارش‌هایی در مورد حمایت سربازان کره شمالی از نیروهای روسیه در منطقه دونباس از طریق کانال‌های تلگرامی و مطبوعات اوکراین هفته گذشته منتشر شد".

به گزارش دویچه وله، تابستان سال جاری کیم جونگ اون، رئیس جمهوری کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، توافقنامه دفاعی متقابل امضا کردند. کیم جونگ اون متعهد شد که از پوتین در جنگ علیه اوکراین به‌طور کامل حمایت کند.

در مقابل، کیم جونگ هیون، وزیر دفاع کره جنوبی، سه‌شنبه گذشته در جلسه‌ای در پارلمان این کشور گفت، "گزارش ها مبنی بر کمک سربازان کره شمالی به روس‌ها بسیار محتمل است و انتظار می‌رود که پیونگ یانگ پرسنل بیشتری را برای پشتیبانی از روسیه در جنگ اعزام کند".

وی افزود: «روسیه و کره شمالی توافقی دارند که اساساً یک اتحاد نظامی است، بنابراین احتمال اینکه کره شمالی سرباز بیشتری بفرستد بسیار زیاد است. این ارزیابی ما است و قطعا برای آن آماده خواهیم بود.»

بر اساس اطلاعات دریافتی از آمریکا، کره شمالی مقادیر زیادی مهمات از جمله گلوله‌های توپخانه‌ای به روسیه ارسال کرده که به ویژه در جبهه دارای اهمیت است؛ با این‌حال، تاکنون هم کره شمالی و هم روسیه این موضوع را رد کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها