کد خبر: 679844
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۹:۲۵:۰۲
| |

اعلام آمادگی پوتین برای تنش‌زدایی در منطقه خاورمیانه

پوتین عصر جمعه در نشستی با مدیران برخی رسانه‌های کشورهای عضو گروه بریکس در اقامتگاه خود، وضعیت در مناسبات طرفین مناقشه را کاملا متشنج توصیف کرد.

اعلام آمادگی پوتین برای تنش‌زدایی در منطقه خاورمیانه
کد خبر: 679844
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۹:۲۵:۰۲

پوتین رئیس‌جمهور روسیه عصر جمعه در نشستی با مدیران برخی رسانه‌های کشورهای عضو گروه بریکس در اقامتگاه خود، وضعیت در مناسبات طرفین مناقشه را کاملا متشنج توصیف کرد و افزود:‌ ما با ایران و اسرائیل در تماس هستیم، (با آنها) روابط کاملاً قابل اعتمادی داریم؛ به نظر می رسد که این تبادل بی پایان ضربات باید در مقطعی متوقف و راه‌هایی هرچند دشوار برای حل و فصل این وضعیت پیدا شود که رضایت هر دو طرف را به همراه داشته باشد.

 به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه این کشور نمی‌تواند در روابط ایران و اسرائیل دخالت کند، ابراز امیدواری کرد که بتوان از درگیری در مقیاس بزرگتر در منطقه خاورمیانه جلوگیری کرد.

 پس از گذشت بیش از یک سال از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه یک سالگی خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است. رژیم اشغالگر قدس همچنین اقدامات تجاوزکارانه‌ای در حمله به کشورهای منطقه از جمله لبنان، سوریه و یمن و نیز اقدام تروریستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران را در ماه‌های اخیر در کارنامه دارد. 

بنا بر اعلام روز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ وزارت بهداشت فلسطین، از ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۴۲ هزار و۵۰۰ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

در تازه ترین اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس پنجشنبه ۲۶ مهر در حمله این رژیم به شهادت رسید.

پیش از این، سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره اقدام رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: روسیه، نگران پیامدهای این اقدام برای منطقه خاورمیانه است.

دیمیتری پسکوف روز جمعه در پاسخ به این سوال که کرملین به اقدام اسرائیل چه واکنشی نشان می‌دهد، گفت: نکته اصلی برای ما پیامدهایی است که ما شاهد آن هستیم. فاجعه انسانی و پیامدهای آن برای غیرنظامیان در نوار غزه و لبنان بیشترین نگرانی را در خاورمیانه برای مسکو ایجاد کرده است.

این نشست در حالی برگزار شد که روسیه از اول تا سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در شهر کازان، میزبان اجلاس سران کشورهای عضو بریکس است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها