کد خبر: 318865
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

هزینه روزانه دیزنی‌لند: سه میلیون دلار+ عکس و جزئیات

اداره تمام پارک‌ها و تفرجگاه‌های دیزنی، طبق گزارش سالانه کمپانی دیزنی، سالانه 68.10 میلیارد دلار هزینه دارد. اگر این هزینه به صورت مساوی بین پارک‌ها تقسیم شود، هر پارک روزانه حدود 25.3 میلیون دلار خرج خواهد داشت. هزینه‌های اداره پارک‌ها شامل حقوق کارکنان، تزیینات و منظره‌سازی، تعمیر و نگهداری وسایل، نظافت پارک و... می‌شود.

هزینه روزانه دیزنی‌لند: سه میلیون دلار+ عکس و جزئیات
کد خبر: 318865
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- بنا بر گزارش سالانه شرکت والت‌دیزنی در سال 2017، پارک و تفرجگاه‌های دیزنی درآمدی برابر با 4.18 میلیارد دلار داشته است. واضح است که پارک‌های دیزنی منبع عظیم درآمد برای این شرکت هستند، اما از طرفی اداره‌شان هم هزینه‌های زیادی به همراه دارد. تفرجگاه دیزنی، به تنهایی، از دو پارک با تم دیزنی تشکیل شده: دیزنی‌لند و ماجراجویی در کالیفرنیا. همچنین این مجموعه دارای سه هتل و مرکز سرگرمی مرکز شهر دیزنی و مجموعه غذاخوری است؛ همه اینها هزینه‌های ثابت، لیست حقوق و دیگر مخارج را در پی دارد که باعث می‌شود پارک و بقیه مجموعه‌ها بدون بروز هیچ اشکالی در 365 روز سال کار کنند. هزینه روزانه دیزنی‌لند سه میلیون و 25 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

دیزنی هفت پارک و تفرجگاه مختلف دارد: تفرجگاه والت‌دیزنی در فلوریدا؛ تفرجگاه دیزنی‌لند در کالیفرنیا؛ دیزنی‌لند پاریس؛ اولانی، تفرجگاه و چشمه‌های معدنی در هاوایی؛ کلوپ تفریحی دیزنی؛ خط کشتی کروز دیزنی و ماجراجویی با دیزنی. همچنین شرکت دیزنی مالکیت موثری در تفرجگاه دیزنی‌لند هنگ‌کنگ و تفرجگاه دیزنی شانگهای دارد.

طبق گزارش سالانه کمپانی دیزنی، اداره تمام این پارک‌ها و تفرجگاه‌ها سالانه 68.10 میلیارد دلار هزینه دارد. اگر این هزینه به صورت مساوی بین پارک‌ها تقسیم شود، هر پارک روزانه حدود 25.3 میلیون دلار خرج خواهد داشت. هزینه‌های اداره پارک‌ها شامل حقوق کارکنان، تزیینات و منظره‌سازی، تعمیر و نگهداری وسایل، نظافت پارک و... می‌شود.

1- حقوق کارکنان

دیزنی

بنا بر گفته‌های تام نیکل، نویسنده سایت دیزنی دورک تام، شرکت والت‌دیزنی 199 هزار نفر را استخدام کرده است. 23 هزار نفر فقط تحت عنوان «عوامل اجرایی» در آنجا کار می‌کنند که بسته به نیاز فصلی، حدود سه هزار تا 6 هزار نفر از آنها به صورت روزانه مشغول کار هستند. این عوامل عبارت‌اند از: میزبان‌ها و متصدیان جاذبه‌های دیدنی، صندوقدارها، بازیگران شخصیت‌ها، طراحان تفریحات، کارگران خدمات غذایی، کارگران مرتبط با مهمان‌ها، کارکنان حراست، مهندسان، عکاسان، بازیگران کارناوال‌ها و مسئولان پارکینگ. با اینکه این عوامل همیشه هم پول‌ساز نیستند، اما تمام هزینه استخدام آنها باید پرداخت شود.

هزینه حقوق کارکنان به صورت روزانه 396 هزار دلار تخمین زده شده است.

طبق گزارش گلس دور، بیشتر عوامل به صورت ساعتی پول دریافت می‌کنند و اکثراً 10 تا 12 دلار در هر ساعت می‌گیرند. عواملی که در قسمت جاذبه‌های دیدنی کار می‌کنند گزارش داده‌اند که ساعتی 10 دلار دریافت می‌کنند، در حالی که بازیگران شخصیت‌ها ساعتی 12 دلار درآمد دارند. تکنیسین‌ها حدوداً ساعتی 29 دلار می‌گیرند. بیشترین حقوق مختص مدیران است که تقریباً سالانه 134 هزار تا 144 هزار دلار از شرکت دیزنی دریافت می‌کنند و پس از آن مهندسان فنی که سالانه 85 هزار تا 92 هزار درآمد دارند و همچنین مدیران منابع انسانی که 83 هزار تا 90 هزار دلار در سال حقوق می‌گیرند.

2- هزینه فضا سازی

دیزنی

طبق گزارش بلاگ دیزنی‌پارک، تفرجگاه دیزنی‌لند در مساحتی حدود 541 جریب از زمین‌های آناهایم در کالیفرنیا قرار دارد. تیم باغبانی علمی دیزنی‌لند که متشکل از 100 نفر از کارکنان طراحی محیط، نصب و نگهداری، درختکاری، فضاسازی، آبیاری منظره، طراحی منظره، مدیریت پروژه و... است، صدها جریب از این زمین‌ها را منظره‌سازی کرده‌اند.

همیشه هر جریب کاملاً نگهداری می‌شود تا اطمینان یابند تماشاگران دیزنی‌لند یک تجربه جادویی به دست خواهند آورد. اما تمام این مناظر خیره‌کننده چقدر هزینه برمی‌دارد؟

هزینه منظره‌سازی روزانه 69.1 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

بر اساس تعداد جریب‌ها و محل دیزنی، هزینه نگهداری منظره‌سازی دیزنی 69.1 میلیون دلار است. تیم باغبانی هر روز کار می‌کنند تا مطمئن شوند که گل‌ها، از گلدان‌های آویزِ خیابان اصلی گرفته تا آن گل‌هایی که صورت میکی‌ماوس را در ورودی پارک شکل داده‌اند، تازه به نظر برسند.

3- هزینه نگهداری ترن هوایی

ترن هوایی

دیزنی‌لند 88 عدد سواری و وسیله جذاب از جمله هشت ترن هوایی دارد. این ترن‌ها هر روز بررسی می‌شوند و پروسه رسیدگی به آنها بسیار طولانی است.

ابتدا ریل‌های راه‌آهن بررسی می‌شود. هرگونه مانعی که ممکن باشد روی ریل‌ها بیفتد برداشته می‌شود و ریل‌ها را نگاه می‌کنند تا مطمئن شوند شکستگی‌ای وجود نداشته باشد و همه چیز سالم باشد.

سپس بالابر را کاملاً بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند تمام مکانیسم‌هایی که ماشین‌ها را از ریل‌ها بالا می‌کشد به درستی کار می‌کند. بعد از آن ماشین‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند تا مطمئن شوند نگه‌دارنده‌ها درست کار می‌کنند و تمام قسمت‌ها سالم‌اند.

قبل از اینکه وسیله‌ها به کار بیفتند باید مقدار مشخصی کار کنند تا از درست کار کردن آنها اطمینان حاصل شود. علاوه بر این بررسی‌های روزانه، همه قسمت‌های ترن هوایی چند وقت یک بار تعمیر و تعویض می‌شوند.

هزینه روزانه نگهداری ترن هوایی 424.7 دلار تخمین زده شده است.

طبق گفته شرکت فست، ساخت ترن هوایی بیش از 20 میلیون دلار هزینه دارد. مهم‌ترین هزینه حقوق کسانی هستند که از ترن هوایی حفاظت می‌کنند و تکنیسین‌هایی که در هر ترن، بسته به سایز و پیچیدگی آن، مشغول فعالیت‌اند. برای نگهداری از یک ترن به این افراد نیاز است: تکنیسین‌های فنی، نجار، تکنیسین الکتریکی و متخصص فایبرگلاس.

اگر روزانه چهار تکنیسین برای هر ترن کار کنند، مجموعاً 32 نفر تنها روی یک وسیله کار می‌کنند و یک تکنیسین در دیزنی‌لند حدوداً ساعتی 29 دلار می‌گیرد. جدا از کار، هزینه‌هایی مثل گریس، روغن، روغن ترمز، نظافت و برق برای اداره ترن لازم است.

4- هزینه نظافت پارک

دیزنی

تمیز نگه داشتن دیزنی‌لند اصلاً کار آسانی نیست. تیم 600 نفری‌ای شامل نگهبان‌ها، نقاش‌ها، باغبان‌ها و تزیین‌کننده‌ها در طول شب که پارک بسته است کار می‌کنند تا مطمئن شوند همه چیز تر و تازه مانده است. لس‌آنجلس تایمز گزارش داده که کار کارکنان شیفت شب از این قرار است: کندن علف‌های هرز، دور انداختن آدامس‌های جویده‌شده کنار پیاده‌روها، تعمیر نرده‌هایی که رنگ‌شان کنده شده، تعمیر چترهایی که بالای میزهای غذاخوری در فضای باز قرار دارد و غواصی زیر وسیله‌های آبی برای برداشتن زباله‌ها.

هزینه روزانه نظافت پارک 50 هزار و 400 دلار تخمین زده شده است.

لس‌آنجلس تایمز گزارش داده دیزنی‌لند بیشتر بودجه نگهداری و تعمیر را خرج شیفت شب می‌کند. یک کارگر نگهبانی معمولاً ساعتی 10 تا 11 دلار و باغبان‌ها ساعتی 16 تا 18 دلار دریافت می‌کنند. هزینه اضافی نظافت شامل پاکیزگی تمام 41 سرویس بهداشتی می‌شود.

5- هزینه نمایش آتش‌بازی

دیزنی

دیزنی‌لند هر شب به مدت 16 دقیقه همراه با آهنگ‌های کلاسیک دیزنی نمایش آتش‌بازی برگزار می‌کند. نمایش فعلی به اسم «به یاد آور... رویاها محقق می‌شوند» تکریمی بر داستان‌ها و شخصیت‌های تاریخی دیزنی مثل تینکر بل است.

هزینه روزانه نمایش آتش‌بازی 50 هزار دلار تخمین زده شده است.

نمایش آتش‌بازی یکی از خاطره‌انگیزترین قسمت‌های بازدید از دیزنی‌لند است، اما اجرای هر شب آن هزینه زیادی برای دیزنی‌لند دارد. طبق گفته بن سوآرز، یکی از کارکنان سابق دیزنی، هزینه روزانه آتش‌بازی حدود 50 هزار دلار است.

6- هزینه‌های اداره کردن هتل

هتل دیزنی

تفرجگاه دیزنی سه هتل و کلوپ تفریحی مجهز با حدود 2 هزار و 400 اتاق و 50 واحد کلوپ تفریحی دارد. هزینه اداره هتل شامل کار، نظافت، امکانات رفاهی، خشکشویی، تاسیسات، نوسازی، هزینه‌های رزرواسیون، بازاریابی و کمیسیون واسطه‌ها می‌شود. هزینه‌های اداره یک هتل متفاوت است اما هزینه کرایه دادن اتاق از تفرجگاه‌های درجه یک ارزان‌تر تمام می‌شود. سه هتل دیزنی، یعنی هتل گرند کالیفرنین دیزنی، هتل دیزنی‌لند و هتل پارادایس پیر دیزنی، همگی هتل‌های سه و چهارستاره هستند، به همین خاطر هزینه اداره آنها بسیار زیاد است.

هزینه روزانه اداره هتل 147 هزار دلار تخمین زده شده است.

طبق گزارش مجله لاجینگ، هزینه اداره هتل از شبی 12 دلار برای هر اتاق در یک هتل معمولی تا شبی 75 دلار در یک هتل عالی متغیر است. از آنجا که هتل‌های دیزنی‌لند تقریباً چهارستاره هستند، هزینه اداره آنها احتمالاً حدود شبی 60 دلار برای هر اتاق است. هتل‌ها جمعاً 2 هزار و 450 اتاق دارند که اگر همیشه پر باشند، هزینه‌ای در حدود 147 هزار دلار در روز برای مدیریت آنها لازم است.

7- دیگر هزینه‌ها

در پایان باید اشاره کرد که علاوه بر موارد ذکر شده، مواد زیادی برای اداره دیزنی‌لند لازم است. این موارد عبارت‌اند از: لباس‌های عوامل، غذا و نوشیدنی برای تمام رستوران‌ها، تن‌پوش و هدیه برای انبار فروشگاه‌ها و دیگر هزینه‌ها مثل تاسیسات، آب، گل و وسایل زینتی. گرچه بدون شک دیزنی سود زیادی از غذا، نوشیدنی و فروش تن‌پوش دارد، این شرکت باید مبالغی هم بابت نگه داشتن این وسایل در انبار بپردازد.

هزینه روزانه مواد و وسایل 211 هزار و 250 تخمین زده شده است.

بر اساس گزارش بیزینس استراتژی، احتمالاً دیزنی‌لند حدود پنج تا هشت درصد هزینه‌های اجرایی روزانه خود را برای جبران هزینه‌های مواد و وسایل می‌پردازد. اگر هزینه روزانه دیزنی‌لند سه میلیون و 25 هزار دلار باشد، بدان معنی است که 211 هزار و 250 دلار صرف خرید موادی مثل دسر دل ویپ و هدبندهای میکی‌ماوس می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها