کد خبر: 346611
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۹:۴۱:۴۱
| |

تولید برچسب های ساده و سبک برای محصولات اینترنت اشیا

محققان دانشگاه ام آی تی روشی برای تبدیل برچسب های آر اف آی دی به حسگرهای ساده و سبک یافته اند که در حوزه اینترنت اشیا قابل استفاده هستند.

تولید برچسب های ساده و سبک برای محصولات اینترنت اشیا
کد خبر: 346611
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۹:۴۱:۴۱

اعتمادآنلاین| برچسب های یادشده با استفاده از سلولهای نازک خورشیدی پروسکایت تولید شده اند و هدف از طراحی آنها تولید حسگرهایی ارزان قیمت است که بدون باتری برای ماه ها و حتی سال ها قابل استفاده باشند.

بر اساس پیش بینی های پژوهشگران، تعداد محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا که به راحتی از قابلیت اتصال به شبکه های رایانه ای و تبادل داده برخوردارند، تا سال 2025 به 75میلیارد واحد می رسد. این حجم از محصولات اینترنت اشیا به حسگرهایی برای جمع آوری،ذخیره سازی و انتقال داده نیاز دارند و این امر مستلزم مصرف انرژی زیادی است.

این کار از طریق باتری های عادی گران و سنگین و نیز سیم کشی ممکن نیست و از همین رو طراحی حسگرهای خورشیدی سبک و ارزان در دستور کار دانشمندان قرار گرفته است. از این حسگرها می توان برای سنجش و کنترل دائمی دمای هوا،میزان طوبت و غیره استفاده کرد.

در این برچسب های مدارهای الکترونیکی کار گذاشته شده که قادر به تبادل سیگنال های الکترونیکی بوده و اطلاعات ذخیره شده در تراشه های خود را به همین شیوه منتقل می کنند. برچسب های یادشده می توانند کاربردهای امنیتی، مراقبت و ردگیری داشته باشند و برای قیمت گذاری و خرید سریع کالا هم به کار روند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها