کد خبر: 375826
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

بازخوانی گفت‌وگویی از مهدی طالقانی درباره غلامرضا تختی:

آیت‌الله طالقانی تنها روحانی حاضر در مراسم ختم تختی بود/ پدر اعتقاد نداشت که تختی خودکشی کرده است/ آقا می‌گفت شهلا و تختی به هم نمی‌آیند

مهدی طالقانی گفت: با وجود احتمال خودکشی تختی، پدر تنها روحانی حاضر در مراسم ختم تختی بود و با این کار نشان داد برخلاف گفته‌ها و شنیده‌ها، اعتقادی به خودکشی ندارد.

آیت‌الله طالقانی تنها روحانی حاضر در مراسم ختم تختی بود/ پدر اعتقاد نداشت که تختی خودکشی کرده است/ آقا می‌گفت شهلا و تختی به هم نمی‌آیند
کد خبر: 375826
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 52 سال از مرگ غلامرضا تختی گذشت و هنوز علت مرگ او و اینکه آیا تختی خودش را کشته است یا نه عنوان سوالی بی‌پاسخ باقی است.

ماهنامه نسیم‌ بیداری بهمن‌ماه سال 94 در پرونده‌ای به بررسی زندگی شخصی و قهرمانی جهان‌پهلوان غلامرضا تختی پرداخته بود که در مصاحبه‌ی مهدی طالقانی، پسر آیت‌الله طالقانی، 2 نکته درباره ازدواج تختی و همچنین مرگش مطرح شده است که در زیر می‌آید:

مهدی طالقانی ضمن پرده برداشتن از مخالفت تختی با شهلا گفته است: صیغه عقد تختی با همسرشان را مرحوم طالقانی در خیابان عین‌الدوله و در منزل مرحوم توکلی که صاحب تشکیلات اتو توکل بود، خواندند. با وجود اینکه آقا موافق ازدواج تختی با شهلا نبود. پدر می‌گفتند 2 خانواده به قول معروف به هم نمی‌آیند. البته به دلیل احترام به تصمیم تختی مخالفتی نکردند، اما حتماً موافق این ازدواج هم نبودند.

او همچنین درباره شائبه خودکشی تختی و نظر آیت‌الله نسبت به این موضوع این‌طور گفته است: با وجود احتمال خودکشی تختی، پدر تنها روحانی حاضر در مراسم ختم تختی بود و با این کار نشان داد برخلاف گفته‌ها و شنیده‌ها، اعتقادی به خودکشی ندارد. حتماً می‌دانید که از نظر علما حضور در مراسم سوگواری کسی که خودش را کشته است کراهت دارد. یادم می‌آید که آقا از ته دل اندوهگین بود و مرگ در چنین سن و سالی را برای غلامرضا زود می‌دانست. البته همیشه می‌گفت که تقدیر و خواست الهی مقدم بر همه چیز و همه کس است.

پسر آیت‌الله طالقانی در ادامه می‌گوید: حتی آقای دکتر سحابی که مذهبی‌تر از آقا بودند به پدر زنگ زده و گفتند «این جوان سبک‌سر که خودکشی کرد»، اما آقای طالقانی در جواب گفته بود: «مگه شما اونجا بودی؟» البته مهندس حسیبی وقتی در مجلس ختم پدر را می‌بیند تعجب می‌کند.

مهدی طالقانی صحبت‌هایش را این‌طور تمام می‌کند: البته به اعتقاد شخص من تختی حتماً خودش را کشته است؛ اما درباره آقا،‌‌ همان حضورش در مراسم ختم کافی بود تا روشن شود که اعتقادشان مبنی بر عدم خود‌کشی بود ولاغیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • arb ارسالی در
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲

    مهدی طالقانی صحبت‌هایش را این‌طور تمام می‌کند: البته به اعتقاد شخص من تختی حتماً خودش را کشته است!!!!
    به قول مرحوم طالقانی؛ «مگه شما اونجا بودی؟»

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها