کد خبر: 400529
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بازگشت ساکنان ایستگاه بین‌المللی فضایی به زمینی متفاوت‌تر از همیشه

سفر به فضا معمولاً سفر به سمت ناشناخته‌هاست، اما برای جسیکا میر و اندرو مورگان آمریکایی و اولگ اسکریپوچکای روسی بازگشت به زمین ممکن است شگفتی بیشتری به همراه داشته باشد تا زندگی در ایستگاه فضایی.

بازگشت ساکنان ایستگاه بین‌المللی فضایی به زمینی متفاوت‌تر از همیشه
کد خبر: 400529
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سه ساکن ایستگاه بین‌المللی فضایی روز جمعه به زمین بازگشتند، اما دنیا، از زمانی که کره زمین را ترک کرده بودند، تغییرات زیادی کرده است.

سفر به فضا معمولاً سفر به سمت ناشناخته‌هاست، اما برای جسیکا میر و اندرو مورگان آمریکایی و اولگ اسکریپوچکای روسی بازگشت به زمین ممکن است شگفتی بیشتری به همراه داشته باشد تا زندگی در ایستگاه فضایی.

کپسول آنها صبح روز جمعه در قزاقستان به زمین نشست.

فضانوردان

بازگشت به زمین در احاطه ویروس کرونا

مورگان برای 9 ماه در ایستگاه فضایی حضور داشت و میر و اسکریپوچکا 6 ماه ساکن این ایستگاه بودند. زمانی که آنها زمین را ترک کردند، دست دادن جزو احوالپرسی روزانه بود و سفر بین کشورها امری عادی تلقی می‌شد. آن زمان هنوز هیچ اثری از ویروس کرونا، که از ووهان چین آغاز شد و در همه جهان گسترش پیدا کرد، نبود.

فضانوردان ایستگاه فضایی

اولین نشانه دنیای جدیدی که فضانوردان به آن پا گذاشتند، دستکش و ماسک نیروهای امداد بود.

تیمی که به فضانوردان کمک کرد یک ماه تحت مراقبت‌های پزشکی بودند و تست کرونا از همه اعضای آن گرفته شده است. همچنین تعداد افراد این تیم تا جای ممکن کم شده است.

در یکی از تصاویری که آژانس فضایی روسیه منتشر کرده یکی از اعضای این تیم اشاره می‌کند افراد فاصله لازم را رعایت کنند.

پس از چکاپ پزشکی، هلی‌کوپتری فضانوردان را به بایکنار برد و از آنجا اسکریپوچکا به مسکو خواهد رفت. مورگان و میر اما سفر طولانی‌تری در پیش دارند. 200 مایل رانندگی تا کیزیلوردا و بعد از آن پرواز به آمریکا. به دلیل شیوع کرونا فرودگاه‌های نزدیک‌تر بسته شده‌اند.

برنامه‌ریزی بهترین راه گذراندن قرنطینه است

میر در مصاحبه‌ای از ایستگاه فضایی قبل از بازگشت به زمین گفت: «برای ما کمی سخت است که حس کنیم به سیاره متفاوتی می‌رویم. ما سه نفر تنها انسان‌هایی بودیم که شرایط فعلی روی ما تاثیری نداشت. زندگی میلیاردها نفر تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.»

ایزوله و قرنطینه احتمالاً برای فضانوردان مشکل بزرگی نخواهد بود. آنها در ایستگاه فضایی ماه‌ها تنها بوده‌اند.

میر در ادامه گفت: «بهترین راه برای گذران روزهای قرنطینه برنامه‌ریزی منظم و تمرینات روزانه است. تلاش برای مهربان بودن با اطرافیان و داشتن تفریح.»

روز پنجشنبه روسیه اعلام کرد اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ستارگان محل تمرین و کنترل پروازهای فضایی شناسایی شده است.

در آژانس فضایی روسیه تاکنون 30 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ایستگاه فضایی

حتی بیماری‌های ساده هم می‌توانند در فضا فاجعه بیافرینند. همان‌طور که در سال 1968 در ماموریت آپولو7 یکی از فضانوردان سرماخوردگی را به سادگی به دیگران انتقال داد. به همین دلیل فضانوردان یک ماه قبل از پرواز قرنطینه می‌شوند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا این پروسه از قبل هم سخت‌تر شده است. کریس کسدی از آمریکا و آناتولی ایوانیشین و ایوان واگنر از روسیه ساکنین تازه ایستگاه بین‌المللی فضایی خواهند بود.

کسدی به آسوشیتدپرس گفت: «بخشی از من به دلیل ترک زمین در این شرایط بحرانی خوشحال است. مثل این است که از شما بپرسند وقتی جان اف کندی ترور شد، کجا بودی؟ وقتی اولین انسان روی ماه قدم گذاشت کجا بودی؟ در آینده خواهند پرسید وقتی ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، کجا بودی؟ و من داستان هیجان‌انگیز خودم را برای تعریف کردن خواهم داشت.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها