کد خبر: 402643
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۰۹:۴۲:۰۳
| |

رتبه سوم ایران در رده‌بندی‌های بین‌المللی پروژه‌های تحقیقاتی کرونا

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در زمان شیوع کرونا خوشبختانه شاهد فعالیت بسیار چشمگیر پژوهشی و احساس مسئولیت در همه محققان کشور بودیم. تا کنون سابقه نداشته که در فاصله یک ماه و نیم، 1200 پروژه تحقیقاتی با یک موضوع، در حال اجرا باشد.

رتبه سوم ایران در رده‌بندی‌های بین‌المللی پروژه‌های تحقیقاتی کرونا
کد خبر: 402643
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۰۹:۴۲:۰۳

اعتمادآنلاین| دکتر رضا ملک‌زاده در نشست معاون اول رییس جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مورد کرونا، محصولات علمی بسیار خوبی در آینده‌ای نزدیک در عرصه بین‌المللی، عرضه خواهیم کرد و در رده‌بندی‌های بین‌المللی، با تصویب 1200 طرح تحقیقاتی تا کنون در جایگاه سوم قرار گرفته‌ایم.

او افزود: بخش عمده‌ای از تحقیقاتی که در حال حاضر در کشور با موضوع کرونا انجام می‌شود، طرح‌های مداخله‌ای است و 35 طرح در حال یافتن درمان موثر برای درمان کووید 19 هستند و امیدواریم که در آینده خبرهای خوبی از این طرح‌ها داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت یادآور شد: در بخش فناوری توانستیم در حوزه مالی و علمی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین وزارت بهداشت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این زمینه، حمایت کنیم. ایران از اولین کشورهایی بود که توانست کیت سرولوژی کووید 19 را تولید کند و می‌توانیم به سایر کشورها نیز صادر کنیم.

بر اساس اعلام وبدا، دکتر ملک زاده خاطرنشان کرد: کرونا بخش عظیمی از نیرو، انرژی، بودجه و امکانات حوزه سلامت را به خودش اختصاص داد و بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به پذیرش بیماران کووید19 اقدام کردند و برخی از بیماران غیرکرونایی در این مدت مراجعه نکردند و مراکز درمانی با مشکلات زیادی از نظر اقتصادی روبرو شدند و نیاز است که دولت از بخش سلامت به طور ویژه حمایت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها