کد خبر: 432815
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

تقویت شخصیت‌تان با یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم در شخصیت شما نقش دارد. شاید به نظرتان عجیب باشد ولی واقعا چنین چیزی بر روی شخصیت شما تاثیرگذار است. هر زبان از ارزش‌های فرهنگی‌اش جدایی‌ناپذیر است. منطقی است که این ارزش‌ها بر روی شخصیت افراد دو زبانه تاثیر گذاشته و آن ها را دچار تحولاتی بکند.

تقویت شخصیت‌تان با یادگیری زبان دوم
کد خبر: 432815
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یادگیری زبان دوم در شخصیت شما نقش دارد. شاید به نظرتان عجیب باشد ولی واقعا چنین چیزی بر روی شخصیت شما تاثیرگذار است. هر زبان از ارزش های فرهنگی اش جدایی ناپذیر است. منطقی است که این ارزش ها بر روی شخصیت افراد دو زبانه تاثیر گذاشته و آن ها را دچار تحولاتی بکند.

زمانی که شما زبان دیگری را یاد می گیرید، در حقیقت درک تان از شخصیتی که دارید تغییر پیدا می کند. همچنین متوجه می شوید که از نظر شخصیتی مردم ملل دیگر شما را چگونه می بینند و چه احساسی نسبت به شما دارند. همچنین ممکن است شما یادگیری زبان را دنبال کنید و به حس رضایت درونی برسید. این احساس رضایت به شما احساس خوبی می دهد و بر روی شخصیتتان موثر است؛ به عنوان مثال ممکن است بخواهید آموزش زبان ایتالیایی را آغاز کنید.

همین گونه که به یادگیری می پردازد، با مشاهدات خود و دنبال کردن فرهنگی که در ایتالیا حاکم است، به نوعی احساس می کنید هویت تان به ایتالیایی ها نزدیک شده است. مثلا کتاب های ایتالیایی را مطالعه می کنید و به ویژگی های شخصیت های آن ها علاقه مند می گردید. شما به طور ناخودآگاه شیفته آن ویژگی های شخصیتی می شوید و دیر یا زود آن ها را در خودتان می بینید.

01

یادگیری زبان مساوی با اعتماد به نفس ویژه

همانطور که می دانید زبان به عنوان پل ارتباطی میان مردم جهان است. امکان ندارد که شما زبانی را یاد بگیرید و از آن استفاده ای نکنید. زمانی که از زبان دوم استفاده می کنید و با مردمی که به آن زبان صحبت می کنند ارتباط برقرار می نمایید، شخصیتتان در ارتباط با آن ها دچار تغییراتی می گردد و می توان تصور کرد که شما دارای دو شخصیت می شوید. یک شخصیت مربوط به زبان مادری تان و دیگری مربوط به زبان دومی است که یاد می گیرید. حال اینکه محیط های متعددی نیز وجود دارند که شما می توانید خودتان را با داشتن قابلیت زبان دوم مطرح نمایید.

تصور کنید که سر جلسه کنکور هستید، قطعا با علم به زبان انگلیسی تست های زبان خارجی را بهتر خواهید زد، یا زمانی را در نظر بگیرید که در یک مصاحبه استخدامی شرکت کرده اید. شما و فرد دیگری برای مصاحبه آمده اید در حالی که شما زبان انگلیسی بلدید و متقاضی دیگر این دانش را ندارد. مسلما شما گزینه ای هستید که برای آن شغل پذیرفته خواهید شد. چرا که کارفرمایان معمولا به دنبال فردی هستند که اطلاعات او جامع تر باشد و توانمندی بیشتری را از خود بروز دهد. همچنین با مسافرت به یک کشور دیگر، اگر بتوانید که صحبت های مردم آنجا را متوجه شوید، حس بسیار فوق العاده ای خواهید داشت. در آن کشور شما با استفاده از ابزار زبان، می توانید یک گردشگری عالی را تجربه کنید، به هر کجا که می خواهید بروید، اگر مشکلی داشتید به راحتی آن را برطرف کنید. با این اوصاف فردی که یادگیری زبان دوم را شروع می کند اعتماد به نفس بیشتری بدست می آورد و در هر کجایی که حضور می یابد با موفقیت روبرو می شود.

02

آیا آموزش زبان در شکل گیری شخصیت کودکان تاثیر دارد؟

سوالی که شاید ذهنتان را درگیر کند، این است که آموزش زبان بر روی شکل گیری شخصیت کودکان نیز تاثیر دارد یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است. کودکانی که پیش از پنج سالگی یادگیری زبان دیگری را آغاز می کنند، از مغزشان استفاده بیشتری می کنند و همچنین هر چه که زبان آموزان جوان تر باشند، ترس آن ها از یادگیری از اشتباه کردن کمتر است و قدرت یادگیری بهتری دارند. بنابراین کودکانی که زبان دوم می دانند موفق تر از هم سن و سالان و حتی افراد بزرگتر از خودشان هستند. از این رو شخصیتشان بهتر شکل می گیرد و احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند. از طرفی کودکان فرهنگ های بیشتری را از سنین پایین تر می شناسند و به همین خاطر خلاقیت و انعطاف پذیری ذهنی شان بیشتر خواهد بود.

پیشرفت تحصیلی یکی دیگر از چیزهاییست که کودکان دوزبانه تجربه می کنند. موفقیت آن ها نسبت به همکلاسی هایشان که تنها یک زبان را می دانند بیشتر است و آن ها همیشه به عنوان یک دانش آموز با مهارت شناخته می شوند. از آنجایی که یادگیری زبان باعث توسعه ارتباطات می شود، کودکان دو زبانه حس کنجکاوی، حساسیت فرهنگی، همدلی و تحمل پذیری بیشتری دارند.

02

با یادگیری زبان در موفقیت اوج بگیرید

یادگیری زبان مزایای بسیاری دارد و اگر می خواهید که اعتماد به نفس و موفقیت بیشتری را تجربه کنید باید دست از پشت گوش انداختن یادگیری زبان دوم بردارید. حال سوال اینجاست که چگونه می توان به زبان دیگری تسلط یافت و آن را به خوبی یاد گرفت؟ آیا شرکت در کلاس های آموزش زبان کارایی دارد؟ آیا معلم خصوصی گزینه خوبیست؟ در پاسخ باید بگوییم: درست است که یادگیری زبان در کلاس های حضوری و یا با معلم خصوصی در فراگیری موثر است؛ ولی این روزها یادگیری مباحث آموزشی همچون یادگیری یک زبان جدید تغییر کرده و شکل نوینی به خود گرفته است.

اغلب آموزش ها به دلیل کمبود وقت و مشغله زیاد افراد به شکل آنلاین هستند و سایت های آموزش آنلاین زبان به تعداد بسیار زیادی در فضای اینترنت وجود دارد. یکی از سایت های ایده آل و کاملا تخصصی برای یادگیری زبان، وب سایت من و زبان است. شما در وب سایت من و زبان با جدیدترین متد آموزشی و بالاترین کیفیت زبان مورد نظرتان را فراخواهید گرفت. آموزش های من و زبان سرگرم کننده و متنوع هستند و به گونه ای طبقه بندی شده اند که شما را خسته و دلزده نکنند. شما با ثبت نام در این سایت آموزش زبان، امکان یادگیری 12 زبان زنده دنیا از جمله ترکی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسه، چینی و انگلیسی را خواهید داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها