کد خبر: 446635
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۹:۰۶:۳۶
| |

بدترین پسوردهای سال 2020 مشخص شدند

فهرست منتشرشده از بدترین رمزهای عبور 2020 نشان می‌دهد که هنوز حساب بسیاری از کاربران در‌مقابل هکرها آسیب‌پذیر است.

بدترین پسوردهای سال 2020 مشخص شدند
کد خبر: 446635
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۹:۰۶:۳۶

اعتمادآنلاین| اکنون که در هفته‌های پایانی 2020 هستیم، فهرستی از 200 رمزعبور رایج منتشر شده است که شباهت بسیار زیادی با فهرست سال گذشته دارد. این موضوع نشان می‌دهد که هنوز حساب‌های بسیاری در سراسر اینترنت وجود دارند که در‌مقابل حمله‌های هکرها آسیب‌‌پذیر هستند. درست است که مهاجمان همیشه راه‌های جدیدی برای دسترسی به اطلاعات کاربران پیدا می‌کنند، کاربران خود باید در مرحله‌ی اول شاه‌‌کلید حساب خود را به‌راحتی دراختیار آن‌ها قرار ندهند.

طبق فهرست NordPass، پنج رمزعبور از بدترین رمزهای عبور 2020 به‌ترتیب عبارت‌اند از: 123456، 123456789، picture1، Password و 12345678. به‌غیر از picture1، برای ورود به حسابی که از دیگر رمزهای یاد‌شده استفاده می‌کند، به کمتر از یک ثانیه زمان نیاز است. بعضی فکر می‌کنند که اگر رمزعبور بسیار آسانی روی حساب خود قرار دهند، هکرها نمی‌توانند به آن‌ نفوذ کنند؛ در‌صورتی‌که این عقیده کاملا نادرست است. اکنون در عصری هستیم که برای نفوذ به حساب‌ها از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که می‌توانند در یک ثانیه چندین رمزعبور مختلف را امتحان کنند و در اکثر مواقع، هکرها خود به‌صورت دستی این کار را انجام نمی‌دهند؛ درنتیجه برای رسیدن به رمزعبوری مانند 12345678 به صرف زمان زیادی نیاز نیست.

اگر برای درست‌کردن رمزعبور قدرتمند به کمک نیاز دارید، NordPass چند توصیه کرده است که می‌تواند در این مسیر کمک‌کننده باشد. در ابتدا، باید این مسئله را به‌خاطر بسپارید که هیچ‌وقت از یک رمزعبور در چند حساب کاربری استفاده نکنید. هر حساب باید رمزعبوری اختصاصی با حداقل 12 کاراکتر داشته باشد. همچنین، استفاده از حروف بزرگ‌و‌کوچک و نمادها و اعداد می‌تواند خطر هک‌شدن رمزعبورتان را کاهش دهد. درضمن، بهتر است در بازه‌ی زمانی خاص، برای مثال هر 90 روز، رمزعبور خود را تغییر دهید. این چند کار می‌تواند از دسترسی سودجویان به رمزعبور حساب کاربری شما جلوگیری کند.

البته راه آسان‌تری نیز وجود دارد: استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت رمز برای ساخت رمزعبور. این برنامه‌ها از یک رمز اصلی استفاده می‌کنند که با وارد‌شدن به آن‌ها می‌توانید به همه‌ی اطلاعاتی پیشین دسترسی داشته باشید. با استفاده از چنین نرم‌افزارهایی، می‌توانید برای هر حساب خود، رمزهای پیچیده و منحصربه‌فرد تولید کنید. اکثر نرم‌افزارهای مدیریت گذرواژه حتی می‌توانند برای تسریع در روند ورود به سیستم، مکان خالی مربوط به گذرواژه را به‌صورت خودکار پر کنند.

منبع: زومیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها