کد خبر: 570913
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۰:۵۶:۳۵
| |

همسریابی؛ شگردی برای کلاهبرداری

پلیس هشدار داد فعالیت سایت‌ها و کانال‌های همسریابی و همدم یابی فاقد مجوزهای لازم هستند وتنها بر اساس منافع مالی گردانندگان طراحی‌شده‌اند.

همسریابی؛ شگردی برای کلاهبرداری
کد خبر: 570913
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۰:۵۶:۳۵

فردی که با استفاده از کانال جعلی همسریابی در تلگرام اقدام به کلاهبرداری و اخاذی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، یکی از شهروندان استان سیستان و بلوچستان با مراجعه به پلیس فتا گفت: چندی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام عضو کانال همسریابی شدم  و ادمین کانال از من مبلغی پول خواست که واریز کردم اما بعد متوجه شدم از من کلاهبرداری شده است.

ماموران در جریان تحقیقات متوجه شدند مجرمان با استفاده از تعدادی خطوط جعلی از طریق ارسال پیام و انتشار تصاویر با اغفال شاکی از او درخواست پول ‌کردند.

با جمع‌آوری ادله و مستندات پرونده و انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم در محل سکونت خود شناسایی و دستگیر شد.

در ادامه معلوم شد با ترفند راه‌اندازی کانال تلگرامی با عنوان دوست‌یابی و ازدواج قربانیان خود را ترغیب به واریز وجه به‌حساب خود می‌کرد و پس از واریزوجه توسط قربانیان، دیگر تماس آنان را پاسخگو نبود.

سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در این باره به کاربران هشدار داد: فعالیت سایت‌ها و کانال‌های همسریابی و همدم یابی فاقد مجوزهای لازم هستند وتنها بر اساس منافع مالی گردانندگان طراحی‌شده‌اند و وجود سایت‌هاو کانال‌های صیغه یابی وهمسریابی موجب افزایش سن ازدواج، سست شدن بنیان خانواده و افزایش بی بند و باری در جامعه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها