کد خبر: 573700
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۹:۳۵:۰۲
| |

خالی کردن حساب شهروندان با پیامک جعلی اخطار قطع برق

شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند به منظور پرداخت بدهی اپلیکیشنی با عنوان برق من را دانلود کرده و سرانجام پس از رویت قبض برق ساختگی به منظور پرداخت بدهی به درگاه جعلی هدایت شده‌اند که اطلاعات کارت بانکی آنها به سرقت رفته است.

خالی کردن حساب شهروندان با پیامک جعلی اخطار قطع برق
کد خبر: 573700
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۹:۳۵:۰۲

فردی با ارسال پیامک جعلی قطع برق اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کرد.

به گزارش اعتماد آنلاین، چند نفر از شهروندان اصفهانی شکایتی را مطرح کردند مبنی بر اینکه با دریافت پیامک اخطار قطع برق و ورود به لینکی ناشناس و دانلود اپلیکیشن معرفی‌شده، با پرداخت بدهی خود کل موجودی حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند به منظور پرداخت بدهی به لینک معرفی شده وارد شده و اپلیکیشنی با عنوان برق من را دانلود کرده و سرانجام پس از رویت قبض برق ساختگی به منظور پرداخت بدهی به درگاه جعلی هدایت  شده‌اند که اطلاعات کارت بانکی آنها به سرقت رفته است.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه مورد استفاده مالباختگان جهت پرداخت قبض، جعلی بوده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی و دریافت رمز یکبار مصرف که از طریق دسترسی برنامه جعلی به پیامک‌ها انجام گرفته موجودی حساب کاربران بصورت غیر مجاز برداشت شده است.

کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و وی را جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.همچنین تاکنون 12 شاکی شناسایی و ارزش ریالی این پرونده برداشت غیر مجاز 600 میلیون ریال برآورد شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها