کد خبر: 579067
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۰۷:۰۲:۴۹
| |

جزییات تازه از پرونده مردی که به چندین زن تعرض کرد

یکی از شاکیان گفت: مرد متجاوز ناگهان گلویم را گرفت و به شدت فشار داد، به‌طوری‌که می‌خواستم خفه شوم. مرد خشن چند باری مرا به میله‌های آهنی پارک کوبید. می‌گفت خفه‌ات می‌کنم تا اینکه صدای فریادی از داخل پارک به گوشم رسید و مرد متجاوز هم با شنیدن صدا مرا رها کرد و گریخت.

جزییات تازه از پرونده مردی که به چندین زن تعرض کرد
کد خبر: 579067
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۰۷:۰۲:۴۹

پرونده تبعه غیرمجاز افغان که به اتهام تعرض به زنان و دختران بازداشت شده با طرح شکایت‌های جدید وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش جوان، هفتم مهرماه امسال به مأموران پلیس تهران خبر رسید مرد مزاحمی، دختر جوانی را در پارکی نزدیکی شهرک مینی‌سیتی مورد آزار و اذیت قرار داده و از محل گریخته است.

وقتی مأموران به محل حادثه رسیدند دختر جوان گفت: «برای پیاده‌روی به پارک آمده بودم که مردی به بهانه پرسیدن ساعت به من نزدیک شد و چاقویی زیر گلویم گذاشت. او با تهدید چاقو مرا به محل خلوتی پشت درختان کشاند و پس از آزار و اذیت، اموالم را سرقت کرد.»

دستگیری مرد متجاوز در محل حادثه

با طرح این شکایت، پرونده به دستور قاضی دادگاه کیفری یک استان تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از مأموران پلیس تهران قرار گرفت. نخستین بررسی‌ها نشان داد متهم مرد افغانی است که از مدتی قبل در آن پارک رفت و آمد دارد. بدین ترتیب مأموران پلیس در نخستین گام همراه شاکی به پارک محل حادثه رفتند و شاکی در آنجا متهم را که همراه چند افغانی دیگر بود، شناسایی کرد و مأموران پلیس هم وی را دستگیر کردند. همزمان با ادامه تحقیقات از متهم، سه زن و دختر جوان دیگر هم به اداره پلیس رفتند و از مرد متجاوز به اتهام تعرض و سرقت اموالشان شکایت کردند.

شاکیان همگی اعلام کردند که متهم بعدازظهر یا نزدیکی غروب آفتاب به بهانه پرسیدن آدرس یا ساعت به آن‌ها نزدیک شده و در فرصتی مناسب با تهدید چاقو نیت شوم خود را عملی کرده، سپس با سرقت اموالشان از محل گریخته است.

اعتراف اولیه

متهم وقتی با شاکیان روبه‌رو شد در دادگاه به جرم خود اقرار کرد و در ادعایی گفت: «من طعمه‌هایم را در پارک‌ها و در ساعات خلوت انتخاب می‌کردم. معمولاً اول صبح یا غروب آفتاب داخل پارک به بهانه پرسیدن آدرس یا ساعت به زنان و دختران جوان که تنها بودند، نزدیک می‌شدم و با تهدید چاقو آن‌ها را به پشت شمشاد‌ها یا زیر پل‌ها و محل‌های خلوت می‌کشاندم و آزارشان می‌دادم.»

شکایت‌های سریالی

پس از اعتراف متهم، بررسی‌های مأموران پلیس حکایت از آن داشت او از مدتی قبل به صورت سریالی به زنان و دختران جوان در پارک‌ها تعرض و اموالشان را هم سرقت می‌کرده است. همچنین مشخص شد تعدادی از شاکیان به خاطر ترس از آبرویشان به اداره پلیس نرفته و شکایت نکرده‌اند.

بدین ترتیب متهم دوباره برای بازجویی و شناسایی شاکیان جدید به دستور مقام قضایی در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

مواجهه حضوری

در حالی که شاکیان شکارچی زنان به هشت نفر رسیده است، متهم صبح دیروز با شاکیان مواجهه حضوری شد. تمامی شاکیان با دیدن مرد متجاوز دست و پایشان به لرزه افتاد و شاکی را شناسایی کردند و گفتند که وی داخل پارک به آن‌ها تعرض و اموالشان را سرقت کرده است.

اظهارات شاکی

یکی از شاکیان که با دیدن متهم وحشت سروپایش را گرفته بود، گفت: «من هر روز برای پیاده‌روی به پارک می‌رفتم. آن روز ۳۰ خرداد بود و مثل همیشه در پارک در حال قدم زدن بودم تا اینکه ساعت ۳ عصر تصمیم گرفتم به خانه بروم. نزدیک خروجی پارک بودم که متهم به من نزدیک شد و از من ساعت پرسید، وقتی به او گفتم ساعت ۳ است، گفت شماره مرا بزن داخل گوشی‌ات که از او خواستم مزاحم نشود. در همین لحظه شیشه شکسته‌ای را از داخل جیب کت مشکی‌اش بیرون آورد و تهدید کرد اگر صدایم در بیرون بیاید، چشم مرا کور می‌کند. پارک خلوت بود و من هم به شدت وحشت کرده بودم و دست و پایم به لرزه افتاده بود. از ترس چیزی نگفتم و او هم از من خواست کنارش حرکت کنم و بعد هم دست مرا گرفت و گفت حرفی نزنم. می‌خواست مرا به محل خلوتی ببرد و نقشه شوم خودش را اجرا کند که از او خواستم به طرف خروجی در برویم و گفتم آنجا سایه است و نور خورشید مرا اذیت می‌کند، اما قبول نکرد. پس از این حادثه ترس و وحشت همیشه همراه من است و آرامش ندارم.»

وی در پایان گفت: «من پس از این حادثه به خاطر ترس از آبرویم شکایتی نکردم، اما وقتی پلیس اعلام کرد مرد متجاوزی را دستگیر کرده، تصمیم گرفتم به اداره پلیس بروم و از متهم شکایت کنم و الان هم او را شناسایی کردم.»

شاکی ادامه داد: «در حالی که دست مرا گرفته بود، اسمش را سؤال کردم که ناگهان گلویم را گرفت و به شدت فشار داد، به‌طوری‌که می‌خواستم خفه شوم. مرد خشن از اینکه اسمش را سؤال کردم، عصبانی شد و چند باری مرا به میله‌های آهنی پارک کوبید. با او درگیر شدم و چند باری او را هل دادم، اما او همچنان گلویم را فشار می‌داد و می‌گفت خفه‌ات می‌کنم تا اینکه صدای فریادی از داخل پارک به گوشم رسید و مرد متجاوز هم با شنیدن صدا مرا رها کرد و گریخت.»

ورود غیرمجاز به ایران

متهم ۲۹ ساله صبح دیروز پس از مواجهه حضوری با شاکیان فقط به سرقت اموال و ضرب و جرح یک زن اعتراف کرد و در ادعایی گفت: «از ۱۳ سال قبل برای کار به ایران می‌آمدم و گاهی هم برای دیدن زن و پسر سه ساله‌ام به افغانستان می‌رفتم. آخرین بار یک سال و نیم قبل به صورت غیرمجاز از طریق قاچاق‌بر‌ها از افغانستان به ایران آمدم. در تهران کارگری می‌کردم و مدتی بود در یکی از پارک‌ها نگهبان بودم. شب‌ها که بیکار بودم به پارک نزدیک مینی‌سیتی می‌رفتم و در آنجا هم با تعدادی از دوستانم کار می‌کردم.»

متهم برای تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها