کد خبر: 646149
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۷ ۰۷:۱۰:۳۷
| |

سارقان حرفه‌ای چگونه از دست 2 مامور بدرقه گریختند؟

پلیس در جست‌وجوی سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت است که از دست ماموران بدرقه گریختند.

سارقان حرفه‌ای چگونه از دست 2 مامور بدرقه گریختند؟
کد خبر: 646149
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۷ ۰۷:۱۰:۳۷

تحقیقات برای دستگیری دوباره دو سارق که در اقدامی مجرمانه از دست دو مامور بدرقه فرار کردند آغاز شد.

به گزارش سایت جنایی، این متهمان سابقه‌دار در اقدام اخیر خود زمانی که از سوی دو مامور پلیس در حال انتقال از دادسراییی به دادسرای دیگر بودند با انداختدستان دستبند شده خود به دور گردن دو مامور از شیوه‌ موسوم به خفه‌کنی استفاده کردند تا بتوانند فرار کنند.

ماجرای پرونده آنها زمانی آغاز شد که چند روز پیش یکی از واحد‌های گشت پلیس در جنوب تهران به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت که پلاکش مخدوش بود دستور ایست دادند. پس از توقف دو موتورسوار مظنون، ماموران پلاک مخدوش موتورسیکلت را استعلام کردند. به این ترتیب مشخص شد موتورسیکلت مسروقه است و صاحب آن گفته دو نفر در جنوب تهران آن را از پس از تهدید زورگیری کرده‌اند.

از این رو دو نفر به مقر انتظامی انتقال یافتند. آنها در تحقیقات اولیه گفتند: ما نمی‌دانستیم موتورسیکلت سرقتی است و آن را دوستمان قرض کرده‌ایم.

این در حالی بود که بررسی سابقه هر دو نفر حکایت از آن داشت که جرایمی مانند سرقت موتور و زورگیری مقرون به آزار را در کارنامه خود دارند. این در حالی بود که دستگیر نفر سوم که دو متهم بازداشت شده مدعی بودند موتورسیکلت‌ را از او قرض گرفته‌اند نیز در دستور کار قرار گرفت و منجر به بازداشت او شد. اما او ادعایی متفاوت از دو متهم در بازداشت را مطرح کرد و گفت: ما سه نفر با هم سرقت کرده‌ایم و این دو نفر همدستان من هستند.

با بدست آمدن این نتایج سه متهم برای رسیدگی قضایی به پرونده به یکی از دادسرا‌های شرق تهران برده شدند. اما با توجه به سرقت مقرون آزاری که انجام داده بودند در آن دادسرا تشخیص داده شد که پرونده‌شان باید در دادسرای دیگری رسیدگی شود. از این رو پرونده به دادسرای دیگری ارجاع شد. به این منظور دو سربازی که مامور بدرقه متهمان بودند خودروی پرایدی را به طور دربست کرایه کردند. هر سه متهم را در صندلی عقب نشاندند و یکی از آنها را به دستگیره بالای پنجره دستبند زدند، دو نفر دیگر را نیز به هم دستبند زدند.

ماموران بدرقه نیز در صندلی شاگرد نشستند. به این ترتیب خودرو به راه افتاد و پس از طی مسافتی دو متهمی که به هم وصل بودند، دستان دستبند شده خود را به گردن سربازان انداختند تا حالت خفگی به آنها دست دهد و فرار کنند. در نهایت راننده مجبور به توقف شد و دو متهم فرار کردند.

پس از آن دو سرباز به بیمارستان انتقال یافتند که بر اساس گزارش‌ها حال عمومی آنها خوب است و مرخص شده‌اند. پس از آن دو متهم فراری تحت عنوان مجرمانه جدید آدم ربایی تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده آنها در دادسرای جنایی تهران مورد رسیدگی قرار دارد. همچنین متهمی که دستش به دستگیره بالای پنجره ماشین بسته بود در مورد جرایم خود و همدستانش گفت: اواخر آذر ماه شروع به سرقت کردیم و شگردمان این بود که پشت چراغ یا خیابان خلوت موتورسیکلت‌ها را با تهدید سرقت سرقت می‌کردیم.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها