کد خبر: 661815
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۰ ۰۸:۳۵:۴۰
| |

سارق حرفه‌ای با سفارش قبلی موتورسیکلت می‌دزدید

سارق حرفه‌ای که 4 سابقه کیفری دارد بار دیگر به جرم سرقت موتورسیکلت دستگیر شد.

سارق حرفه‌ای با سفارش قبلی موتورسیکلت می‌دزدید
کد خبر: 661815
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۰ ۰۸:۳۵:۴۰

سارق سابقه‌داری که در ۲۷ سالگی برای پنجمین بار با کمک تصاویر دوربین‌مدار بسته به دام افتاد، به جرایمش اعتراف کرد.

به گزارش سایت جنایی، اوایل فروردین امسال شکایت‌های متعددی در مورد سرقت موتورسیکلت‌های گران‌قیمت گزارش شد و بازپرس افضلی، بازپرس  شعبه دوم دادسرای سرقت تهران پرونده‌ها را پس از بررسی اولیه به اداره آگاهی فرستاد تا تحقیقات لازم برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان انجام شود.

ماموران پلیس پس از بررسی سرقت‌ها به نقطه مشترکی در همه موارد رسیدند. همه موارد سرقت در نقاطی اتفاق افتاده بود که دوربین مداربسته‌ای نداشت. با توجه به شکایت‌هایی که به پلیس اعلام شده بود تحقیقات ادامه پیدا کرد، تا اینکه یک مورد سرقت جدید اعلام شد. در شکایت جدید مشخص شد راکب موتور بی‌احتیاطی کرده و سوئیچ را روی موتور گذاشته تا کار کوچی را سریع انجام دهد و برگردد اما در همان لحظات کوتاه موتورسیکلتش به سرقت رفته است.

ماموران با بررسی پرونده به شباهت این سرقت با سرقت‌های قبلی پی بردند.  بررسی‌ها نشان داد این سرقت تفاوتی داشته و احتمالا دوربین مداربسته‌ای که در آنجا وجود داشته از دید مجرم مخفی مانده است چون دزدی  مقابل یک طلافروشی اتفاق افتاده بود. به این ترتیب پس از بازبینی تصاویر دوربین مداربسته مغازه طلافروشی تصویر سارق به دست آمد. بررسی‌های بعدی مشخص کرد که مجرم، پسری سابقه‌دار است که یک ماه قبل از عید آزاد شده است.

بررسی سوابق این فرد حکایت از آن داشت که آخرین بار به اتهام سرقت از منازل به تحمل دو سال حبس محکوم  و پس از آزادی نیز در طرح کنترل متهمان سابقه‌دار به او پابند زده شده بود و تحت کنترل قرار داشت. به این ترتیب با مشخصاتی که پابند الکترونیک ارسال می‌‌کرد این مجرم که ۲۷ ساله است و پیش از چهار بار زندان رفته است برای بار پنجم دستگیر شد.

این متهم در بازجویی‌هایی که پس از دستگیری‌اش انجام شد، گفت: آخرین بار قبل عید بعد دو سال آزاد شدم. سرقت منزل و موتورسیکلت جرایم قبلی من هستند. بعد آزادی از زندان  تصمیم گرفتم از خانه‌ها سرقت نکنم چون می‌دانستم در صورت دستگیری مجازات سنگینی در انتظارم است. برای همین به پاتوق خلافکارها می‌رفتم، سفارش می‌گرفتم و بعد موتور  را با توجه به سفارشی که داشتم سرقت می‌کردم.

این در حالی بود که در خانه سارق موتورسیکلتی سرقتی نیز کشف شده بود و او در مورد این موتورسیکلت گفت: من این موتور را هم طبق سفارش سرقت کردم، قرار بود پول بگیرم و آن را تحویل بدهم که قبل از آن دستگیر شدم.

این متهم در مورد گذشته خود نیز گفت: من قبل از خلافکار و سابقه‌دار شدن در نجاری کار می‌کردم اما صاحبکارم به خاطر اعتیاد اخراجم کرد. سرقت را هم در پاتوق معتادان یاد گرفتم و اینطور بود که خلافکار و پس از آن سابقه‌دار شدم.

در حال حاضر این متهم در اختیار ماموران قرار دارد تا تمام سرقت‌هایی که انجام داده‌ مشخص شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها