کد خبر: 665541
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۲:۲۸:۲۷
| |

دستگیری یک متهم در پرونده قتل 3 مامور پلیس و یک شهروند عادی به دست معتاد متوهم

مردی که به معتادی متوهم اسلحه فروخته بود در جریان تحقیقات در پرونده قتل سه مامور پلیس و یک شهروند عادی دستگیر شد.

دستگیری یک متهم در پرونده قتل 3 مامور پلیس و یک شهروند عادی به دست معتاد متوهم
کد خبر: 665541
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۲:۲۸:۲۷

ادامه تحقیقات جنایی در مورد پرونده جوانی که به خاطر توهم ماده مخدر گل سه مامور پلیس و یک شهروند را کشت و خودش نیز کشته شد به دستگیری فروشنده اسلحه انجامید.

به گزارش سایت جنایی، این مرد شرور در چند درگیری مسلحانه با ماموران کلانتری نارمک سه مامور پلیس را در یک روز به شهادت رساند و چند روز بعد هم یک شهروند عادی که بر اثر گلوله‌های شلیک‌شده در یکی از درگیری‌های مسلحانه او زخمی شده بود، جان خود را روی تخت بیمارستان از دست داد.

این ماجرای مرگبار که بر اساس آخرین یافته‌ها به نظر می‌رسد به خاطر توهمات یک معتاد به ماده مخدر گل رخ داده است،‌ از حوالی ظهر دوشنبه سی‌ام اردیبهشت‌ آغاز شد و در ساعات پایانی روز با کشته شدن عامل این تیر‌اندازی‌ها تقریباً پایان یافت. اما تحقیقات درباره ابعاد مختلف آن ادامه یافت و در تازه‌ترین یافته‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران، فردی که اسلحه را به این فرد فروخته بود با راهنمایی دوست‌دختر او شناسایی و دستگیر شد.

این در حالی است که اولیای‌ دم سه شهید نیروی انتظامی و شهروند کشته‌شده در این ماجراها با مراجعه به دادسرای جنایی تهران شکایاتی مطرح کرده‌اند. ولی از آنجا که متهم اصلی این قتل‌ها در تیر‌اندازی‌های ماموران کشته شده است به نظر می‌رسد بر اساس ماده ۴۳۵ قانون مجازات اسلامی عمل خواهد شد که در بخشی از این ماده آمده است: «هرگاه در جنایت عمدی، به علت مرگ یا فرار، دسترسی به مرتکب ممکن نباشد با درخواست صاحب حق، دیه جنایت از اموال مرتکب پرداخت می‌شود و درصورتی‌که مرتکب مالی نداشته باشد در خصوص قتل عمد، ولی دم می‌تواند دیه را از عاقله بگیرد و درصورت نبود عاقله یا عدم دسترسی به آنها یا عدم تمکن آنها، دیه از بیت‌المال پرداخت می‌شود و در غیر قتل، دیه بر بیت‌المال خواهد بود.» به هر حال اولیای‌ دم باید منتظر بمانند تا مشخص شود مقامات قضایی چه تصمیمی در این باره خواهند گرفت.

این حوادث مرگبار زمانی آغاز شد که ماموران پلیس به مرد جوانی که در میدان 49 نارمک کنار موتورسیکلت خود ایستاده بود مشکوک شدند. مرد جوان با مشاهده پلیس فرار کرد و یکی از ماموران پای پیاده به تعقیب مظنون پرداخت. در همین بین ماموران گشت موتوری به کمک همکار خود رفتند و شهروندی که متوجه شد ماموران در تعقیب چه کسی هستند مسیر فرار مرد تحت تعقیب را به ماموران گشت انتظامی نشان داد. به این ترتیب ماموران به تعقیب او رفتند و مظنون فراری به دو مامور موتورسوار شلیک کرد. پس از آن نیز ماموران هم به سمت مرد فراری آتش گشودند، اما مرد جوان به فرار ادامه داد. بعد از اولین فرار موفق او در ابتدای خیابان نظام‌آباد به یک مامور و یک عابر که در نزدیکی کیوسک روزنامه ایستاده بودند هم تیراندازی کرد و با متشنج شدن جو و هیاهوی مردم موفق به فرار شد.

اما فرار دوم هم پایان تیراندازی‌های متهم مسلح نبود و او شب‌هنگام، نزدیک یک جگرکی بار دیگر به ماموران پلیس برخورد؛ مامورانی که به خاطر گزارش سرقتی که در آن محدوده اتفاق افتاده بود در حال تحقیق بودند. اما عامل این شلیک‌های مرگبار با دیدن ماموران بار دیگر تیراندازی خیابانی را شروع کرد و دو مامور دیگر را هدف گلوله قرار داد. همچنین در مجموع این تیراندازی‌‌ها پنج شهروند عادی نیز مجروح شدند و متهم دوباره فرار کرد، اما پس از مخابره ماجرای آخرین تیراندازی‌های او در بیسیم پلیس، در خیابان سمنگان ماموران گشت خودرویی پلیس به همکاران خود ملحق شدند و سرانجام با شلیک به جوان مسلح و مرگ او آخرین تعقیب و گریز که حدود یک ساعت طول کشیده بود پایان یافت.

این در حالی بود که با اعلام خبر شهادت اولین مامور پلیس، خیلی زود امیرحسین علیمردان، بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی که در زمان وقوع حادثه مسئولیت کشیک قتل پایتخت را بر عهده داشت، همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شده و تحقیقات جنایی آغاز شده بود. با اطلاع بازپرس جنایی از کشته شدن مردی که در رد و بدل گلوله کشته شده بود، تحقیقات فاش کرد او متهمی است که چند ساعت قبل از درگیری مسلحانه با گشودن آتش به سوی ماموران فرار کرده است.

این یافته‌ها در حالی بود که دو مامور زخمی که تحت مداوا قرار داشتند هم به شهادت رسیدند و اسامی شهدای پلیس پایتخت از سوی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سروان مسعود کرمی، استوار دوم احسان منشی‌زاده و گروهبان یکم فرزاد روزبهانی اعلام شد.

بعد از آن برادر یک مصدوم دیگر این تیراندازی‌ها نیز با مراجعه به دادسرای جنایی شکایتی مطرح کرد و گفت: برادرم برای خرید بیرون رفته بود که به ما خبر دادند چه اتفاقی برایش رخ داده است. الان که وضعش بهتر شده برای شکایت آمده‌ایم و درخواست رسیدگی داریم.

در شاخه‌ای از تحقیقات پدر عامل اصلی این تیراندازی‌ها شناسایی شد و در تحقیقات پلیسی گفت: پسرم خانه مجردی داشت و با ما زندگی نمی‌کرد. رابطه‌اش هم با ما خوب نبود. او به گل معتاد شده بود و توهم‌های خطرناک می‌زد.

این پدر در خصوص سلاحی که پسرش در اختیار داشت گفت: خبر ندارم‌ آن را از کجا تهیه کرده و تا جایی که می‌دانم او لوسترفروشی داشت. الان که این اتفاقات افتاده خودم هم ناراحت هستم.

همچنین در ادامه تحقیقات دختر مورد علاقه عامل این تیراندازی‌ها شناسایی شد و به ماموران گفت: دوست‌پسرم یک سال بود که به گل اعتیاد پیدا کرده بود و هر موقع گل مصرف می‌کرد توهم می‌زد و آدم‌ها را به شکل موجودات مختلف می‌دید، برای همین اسلحه خریده بود تا آدم‌هایی را که به شکل‌های مختلف می‌دید بزند.

اما این پایان تلفات جانی مرد جوان نبود و در حین تحقیقات یکی از مجروحان این حادثه که شهروندی عادی بود هم فوت شد و تعداد قربانیان مرد معتاد به چهار نفر رسید.

پس از آن با دست آمدن نتایج جدید تحقیقات برای مشخص شدن دیگر ابعاد این پرونده همچنان ادامه داشت تا اینکه در نهایت فروشنده اسلحه شناسایی شد و در بازجویی‌ها گفت: یک سال و نیم بود که او را می‌شناختم. مدتی بود که از من خواسته بود اسلحه‌ای برایش تهیه کنم و مدعی بود اسلحه را برای تفریح و حفظ امنیت خودش می‌خواهد. چند بار از تهیه اسحله طفره رفتم اما دست آخر اسلحه‌ای به قیمت ۳۰ میلیون تومان برایش تهیه کردم. باور کنید نمی‌دانستم می‌خواهد با اسلحه آدم بکشد و من هم الان فهمیدم با اسلحه‌ای که به او دادم چند نفر را کشته و خودش را هم به کشتن داده است.

در حال حاضر تحقیقات این پرونده از سوی بازپرس علیمردان همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها