کد خبر: 681154
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ۲۰:۳۰:۴۷
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قتل با ادعای دفاع از نامزد

مردی که مدعی است در دفاع از نامزدش آدم‌کشی کرده، برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

قتل با ادعای دفاع از نامزد
کد خبر: 681154
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ۲۰:۳۰:۴۷

مردی که مدعی است در دفاع از نامزدش آدمکشی کرده، برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مردی حدوداً ۳۵ ساله است یک سال قبل در حالی که فقط چهار ماه بعد از آزادی‌اش از زندان می‌گذشت، مرتکب قتل و بازداشت شد.

یک سال قبل خبر درگیری خونینی در پارکی در افسریه به ماموران پلیس داده شد. مرد مجروح به نام کیوان که به بیمارستان منتقل شده بود، بر اثر خونریزی شدید جانش را از دست داد. شاهدان به ماموران گفتند عامل قتل جوانی به نام مرتضی است که با برادر کیوان دوستی نزدیک دارد. همچنین مشخص شد مرتضی از سال ۹۳ به جرم سرقت با موتورسیکلت در زندان بود و چهار ماه قبل از قتل آزاد شده بود.

پلیس بعد از ساعاتی تحقیق، مرتضی را بازداشت کرد. مرد جوان به پلیس گفت: مرتضی به سمت نامزدم نازنین حمله کرد و من در دفاع از او چاقو کشیدم. قصدی برای کشتن مقتول نداشتم. او مست بود و حالت عادی نداشت و فقط می‌خواست درگیری ایجاد کند. من را زد، اما چیزی نگفتم. وقتی می‌خواست به سمت نامزدم حمله کند، او را زدم.

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی که در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، ابتدا اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. وقتی نوبت به متهم رسید، او ادعا کرد در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است.

متهم گفت: چند ماهی بود که از زندان آزاد شده بودم و با برادر کیوان هم دوستی نزدیکی داشتم. روز حادثه در پارک افسریه بودم که کیوان را دیدم. او به سمتم حمله کرد و ما با هم دعوا کردیم. دعوا را کیوان شروع کرد. او می گفت هر طوری شده می‌خواهد من را بزند. به نظرم آمد مست است یا مواد کشیده، چون اصلاً در حالت عادی نبود. بار اول که دعوا کردیم، از هم جدا شدیم. من سراغ نامزدم رفتم و او را سوار موتور کردم تا با هم دور دور کنیم. به نزدیکی پارک افسریه رسیده بودیم که دوباره کیوان را دیدم و باز هم به سمت من حمله و  تهدید کرد و گفت هر طوری شده تو را می‌زنم. من هم خیلی ترسیده بودم، چون نامزدم نازنین با من بود. سعی کردم دعوا نکنم. او حمله کرد و با چاقو مرا زد که پیشانی و بینی‌ام بریده شد و خون همه جای صورتم را گرفت. جایی را نمی‌دیدم. خون را از جلوی چشمم پاک کردم و دیدم کیوان به سمت نازنین رفته تا او را بزند. برای نجات نازنین به سمتش رفتم و یک ضربه به کیوان زدم اما اصلاً قصدم کشتن او نبود.

قاضی به متهم گفت در پرونده هیچ صحبتی از ضربه مقتول به تو نشده است، ضمن اینکه پزشکی قانونی اعلام کرده کیوان سالم بوده و مواد یا مشروب مصرف نکرده بود. چطور چنین ادعایی می‌کنی؟

متهم گفت: هنوز آثاری روی پوست صورت من از ضرباتی که وارد شد وجود دارد و می‌توانید آن را ببینید اما من اطمینان دارم کیوان حالت عادی نداشت.

با توجه به این گفته‌ها بود که قضات جلسه دادگاه را تجدید و متهم را به پزشکی قانونی معرفی کردند تا درباره جراحات ادعایی تحقیق شود. به این ترتیب ادامه رسیدگی به بعد موکول شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها