کد خبر: 289660
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۲:۰۲:۱۷
| |

برگزاری مراسم تغییر امپراتوری در ژاپن + ویدئو و تصاویر

مراسم تغییر امپراتوری ژاپن در کاخ سلطنتی توکیو در حال برگزاری است که طی آن «آکی‌هیتو» از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد و «ناروهیتو» ولیعهدش جایگزین او خواهد شد.

برگزاری مراسم تغییر امپراتوری در ژاپن + ویدئو و تصاویر
کد خبر: 289660
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۲:۰۲:۱۷

اعتمادآنلاین| مراسم تغییر امپراتور ژاپن در کاخ سلطنتی توکیو سه‌شنبه صبح به وقت محلی برگزار شد و طی آن «آکی‌هیتو» از قدرت کناره‌گیری و «ناروهیتو» ولیعهدش به جای او بر تخت امپراتوری جلوس خواهد کرد.

آکی هیتو از ژانویه 1989 بعد از مرگ «هیروهیتو» امپراتور ژاپن شده بود.

در این مراسم علاوه بر خاندان سلطنتی، مقامات عالیرتبه ژاپنی از جمله «شینزو آبه» نخست وزیر، روسای مجلس و دیوان عالی قضایی این کشور نیز حضور دارند.

ژاپن

ژاپن

ژاپن

طبق سنت در ژاپن ترتیب برگزاری مراسم اینگونه است؛ ابتدا آکی‌هیتو در حضور مقامات دولتی کناره‌گیری خود را رسما اعلام خواهد کرد.

طبق قوانین، آکی‌هیتو تا نیمه شب سه‌شنبه همچنان امپراتور ژاپن خواهد بود.

سپس در مراسمی جداگانه «ناروهیتو» ولعیهد 56 ساله ژاپن به صورت رسمی ادای سوگند خواهد کرد و از ابتدای صبح چهارشنبه رسما امپراتور ژاپن خواهد شد.

«آکی‌هیتو» امپراتور 82 ساله در مرداد ماه 1395، در سخنرانی از تلویزیون به مردم کشورش ابراز داشت که به دلیل سن و سال بالا و وضعیت سلامتی‌اش ، قادر به ادامه مسئولیت نبوده و سلطنت را ترک می‌کند.

در حالی که در قوانین موجود در ژاپن حکمی در زمینه ترک سلطنت در چنین شرایطی وجود ندارد ولی برای ترک سلطنت از سوی آکی‌هیتو، تغییرات قانونی انجام شده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها