کد خبر: 160783
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۰۷:۱۱:۰۰
| |

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

احمدی‌نژاد تلاش می‌کند به عنوان رهبر اپوزیسیون نظام ظاهر شود/ اظهارات برخی از اصولگرایان معطوف به منافع ملی نیست

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با اشاره به مشکلاتی که اصولگرایان برای شکست دولت در صدد ایجاد آن هستند بیان کرد: برخی از فعالان سیاسی و دوستان اصولگرا اظهارنظرهایی می‌کنند که از نظر ما معطوف به منافع ملی نیست بلکه بیشتر رویکردی یک سویه است و کمکی به منافع ملی ما نمی‌کند.

احمدی‌نژاد تلاش می‌کند به عنوان رهبر اپوزیسیون نظام ظاهر شود/ اظهارات برخی از اصولگرایان معطوف به منافع ملی نیست
کد خبر: 160783
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۰۷:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره چالش‌ها و دغدغه‌های روز ایران گفت: به نظر من مهم‌ترین دغدغه و چالشی که در حال حاضر کشور با آن درگیر است روابط خارجی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: زمانی که آقای روحانی در سال 92 روی کارآمد این موضوع ر ا درست تشخیص داد و به سمت این رفت تا با اتخاذ تدابیری و با استفاده از مذاکرات این مسئله را حل کند و راه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باز شود. فعالان اقتصادی داخلی هم بتوانند بر همین اساس فعالیت‌های خود را با آسودگی خیال انجام دهند تا ریسک فعالیت اقتصادی پایین آید و فضای کسب‌وکار رونق گیرد.

نماینده ایلام درباره اتفاقات پس از دولت اول روحانی بیان کرد: متاسفانه الان وضعیت به‌گونه‌ای پیش رفته است که علی‌رغم اینکه برجام را داشتیم و امیدواری‌هایی ایجادشده بود، با روی کار آمدن ترامپ باز هم مهم‌ترین مشکل و چالش کشور سیاست خارجی و روابط خارجی ما است که مانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی شده و مشکلات عدیده‌ای را برای ما ایجاد کرده است.

میرزایی ادامه داد: به‌هرحال الان ارتباطات بانکی ما به سهولت انجام نمی‌شود و فضای کسب‌وکار امیدوارکننده نیست و نگرانی‌ها زیاد شده است. حتی کسانی که در کشور سرمایه دارند به دلیل ریسک بالا ترجیح داده‌اند که این سرمایه را وارد بازار نکنند چون نسبت به آینده ناامید هستند.

گام اول فهم درست مسائل است

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به چالش‌ها و مشکلات دیگری که در کشور وجود دارد، عنوان کرد: البته در کنار این مسئله، موضوعات فرعی هم وجود دارد که اگر اینها را درست تشخیص ندهیم و ندانیم که کدام مشکل اصلی و چالش است و کدام یک آسیب دچار مشکل خواهیم شد. گام اول برای حل مسائل فهم درست مسائل و مشکلات است.

چالش‌هایی که اصولگرایان می‌سازند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در ادامه با توجه به مشکلاتی که اصولگرایان برای شکست دولت در صدد ایجاد آن هستند بیان کرد: برخی از فعالان سیاسی و دوستان اصولگرا اظهارنظرهایی می‌کنند که از نظر ما معطوف به منافع ملی نیست بلکه بیشتر رویکردی یک سویه است و کمکی به منافع ملی ما نمی‌کند.

او ادامه داد: به‌جای اینکه دولت آقای روحانی را فرصتی برای برون‌رفت از مشکلات بدانند اقدام به غرض‌ورزی‌ها و کارشکنی‌هایی می‌کنند که عملا دولت را دچار مشکلاتی می‌کند اینها مواردی هستند که در آینده باید برای آنها افسوس خورد که چرا این فرصت‌ها را با ندانم‌کاری و جهالت از دست داده‌ایم.

کاش احمدی‌نژاد عقلانیت بیشتری به خرج می‌داد

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به صحبت‌ها و نامه‌نگاری‌های اخیر احمدی‌نژاد و چالش‌هایی که ایجاد کرده است، به «اعتمادآنلاین» گفت: ای کاش آقای احمدی‌نژاد با عقلانیت بیشتری سیاست‌ورزی می‌کرد تا برای کشور هزینه نداشته باشد.

او با تاکید بر این موضوع که احمدی‌نژاد برای اصلاح طلبان نه فرصت و نه تهدید است، بیان کرد: آقای احمدی‌نژاد پایگاه اجتماعی مورد نظر یا گفتمان لازم را ندارد که بگوییم با تندروی و ساختارشکنی می‌خواهد رهبری جنبشی را برعهده گیرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه گفت: حتی برخی می‌گویند او تصمیم دارد که فرا اصلاح طلبی برخورد کند از اصلاحات هم عبور می‌کند، درحالی‌که این موضوع از نظر من اصلاً قابلیت طرح ندارد.

وی افزود:‌ او این قابلیت را ندارد که بتواند رهبری قشری که ناراضی هستند برعهده گیرد. بنابراین تهدید برای جریان اصللاحات نیست چون اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی مشخصی دارند و داستان احمدی‌نژاد کلاً جداست.

نماینده ایلام در ادامه توضیح داد: آقای احمدی‌نژاد به‌هرحال تلاش می‌کند که به عنوان یک رهبر اپوزیسیون نظام ظاهر شود و عمل کند، اما با توجه به سابقه، عملکرد و گفتمانش به نظر جایگاه لازم برای این گفتمان را ندارد. اما مزاحمت‌هایی برای نظام و حاکمیت به وجود می‌آورد که به نظر من در آینده هم مشخص خواهد شد که نظام توانایی مدیریت احمدی‌نژاد را دارد.

او در ادامه بیان کرد: یعنی همان طور که زمانی به او بال و پر دادند و امیدوار بودند که بتواند کاری انجام دهد الان هم کارهایی که انجام می‌دهد، در حد مزاحمت است و نمی‌تواند کار دیگری از پیش ببرد.

او در ادامه تاکید کرد: درست است که او از دل اصولگرایی بیرون آمد اما بعدها از اصولگرایی عبور کرد و به دنبال جریان خاص بود و الان هم همان را دنبال می‌کند.

میرزایی بابیان این موضوع که احمدی‌نژاد به اصولگرایانی که به او رأی داده بودند هم گفت که اگر شما از من حمایت نمی‌کردید رأی بیشتری می‌آوردم، ادامه داد: او در واقع فکر می‌کند می‌تواند جریانی را پرورش دهد و خود رهبر آن باشد. البته آن زمان در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به دنبال شکل گرفتن این جریان خاص بود و الان به نظر من بیرون از حاکمیت درصدد این است که بتواند تاثیرگذاری روی سیستم کشور داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها