کد خبر: 161975
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ۱۰:۲۸:۰۰
| |

سبحانی‌فر نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

عده‌ای از نمایندگان با اهداف سیاسی استیضاح وزرا را دنبال می‌کنند

یک نماینده مجلس می‌گوید: بخشی از امضا‌کنندگان استیضاح وزرای راه و کار و آنهایی که جلودار استیضاح‌ها بودند، هدفشان سیاسی نیست اما کسانی که به دنبال استیضاح‌ها هستند و آن را همراهی می‌کنند هدفشان سیاسی است.

عده‌ای از نمایندگان با اهداف سیاسی استیضاح وزرا را دنبال می‌کنند
کد خبر: 161975
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با بیان اینکه دولت می تواند ترمیم کابینه را کلید بزند، گفت: قبل از مطرح شدن بحث استیضاح، بهتر بود که دولت در این چند ماه اخیر ارزیابی از عملکرد کابینه اش داشته باشد و وزرایی که همراه یا کارآمد نیستند و به هر طریقی در جهت توسعه و پیشرفت و شعارهای دولت نتوانسته اند گام بردارند، کنار بگذارد و خودش کابینه را ترمیم کند.

وی در خصوص اینکه استیضاح وزرای راه و کار سیاسی است یا کارشناسی، تصریح کرد: با تذکرهایی که در مجلس داده شد به نظر می رسد که بخشی از این استیضاح ها سیاسی است و یک بخشی از آن بر اساس رسالت نمایندگی است. این دو به صورت تقریبی با یکدیگر ترکیب شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته آقای احمدی نژاد عنوان می کند که باید انتخابات زود هنگام برگزار شود بعد هم آقای احمدی نژاد صحبت هایی را در خصوص ریاست جمهوری و مجلس عنوان می کند و امروز چند نماینده تذکر می دهند و عدم کفایت رییس جمهور را مطرح می کنند. در همین راستا سوال از رییس جمهور یک بار مطرح می شود و از حد نصاب می افتد اما مجدد می روند و در همان محورها طرح موضوع می کنند و امضا جمع می کنند.

سبحانی فر تاکید کرد: به نظر می رسد یک سریالی نوشته شده است و امیدواریم که خیرخواهانه باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا استیضاح وزرا نیز به دنبال این سریال مطرح شده است، یادآور شد: به هر حال بخشی از امضا کنندگان استیضاح وزرای راه و کار و آنهایی که جلودار استیضاح ها بودند، هدفشان سیاسی نیست اما کسانی که به دنبال استیضاح ها هستند و آن را همراهی می کنند هدفشان سیاسی است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص ارزیابی اش از نتیجه استیضاح ها، گفت: باید منتظر ماند تا وزرا در مجلس حاضر شوند و از خود دفاع کنند. نمی توان گفت احتمال استیضاح کدام وزیر بیشتر است.

سبحانی فر، افزود: در این چند روز احتمال می دهم که فضای اسیتضاح ها تحت تاثیر فضای سیاسی قرار بگیرند و اگر تحت این فضا قرار بگیرد و جریان سازی شود بحث استیضاح وزرا متفاوت خواهد شد اما اگر در حالت عادی بود احتمال اینکه یکی از استیضاح ها رای آورد، وجود داشت. اما اگر فضا به سمتی برود که در حال حاضر به آن سمت شتاب داده اند و در حال جریان سازی هستند احتمال دارد که وضعیت تغییر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها