کد خبر: 165832
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۰۸:۰۵:۰۰
| |

حواشی مخالفت مجلس با اصلاح فوریتی قانون احزاب و گروه‌های سیاسی که رای نیاورد؛

نقوی‌حسینی: با این طرح احزاب را گسترده‌تر می‌کنیم/ مافی: برو قانون را بخوان/کامران: در کشور دیگر چپ و راست نداریم

در جلسه امروز مجلس، نمایندگان به یک فوریت طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی رای ندادند و این طرح به صورت عادی بررسی خواهد شد.

نقوی‌حسینی: با این طرح احزاب را گسترده‌تر می‌کنیم/ مافی: برو قانون را بخوان/کامران: در کشور دیگر چپ و راست نداریم
کد خبر: 165832
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس یک فوریت طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه وعضو کمیسیون شوراها به عنوان نماینده درخواست کننده یک فوریت طرح مذکور، گفت: در حال حاضر بیش از 700 مرکز و انجمن و تشکل در سراسر کشور وجود دارد که توجهی به آنها نمی‌شود لذا این اصلاح را انجام دادیم تا زمانی که قانون احزاب در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود این تشکل‌ها تعیین تکلیف شوند.

او گفت: بسیاری از انجمن‌ها تحت حمایت هیچ کدام از احزاب و سمن‌ها نیستند و خیل عظیم صدور پروانه برای احزاب وجود دارد که لازم است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

پس از توضیحات میرزایی نیکو و تاکیدش بر فوریت بررسی این طرح، حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مخالفت با یک فوریت این طرح، گفت: همه شما می‌دانید چندمیلیون نفر بیکارند. مشکلات ارزی همه را تحت تاثیر قرار داده است. مردم منتظر هستند تا مجلس برای آنها کاری انجام دهد . این طرح چه فوریتی دارد و مردم راجع به مردمچه فکری می کنند.

او گفت: از آقای میرزایی نیکو تعجب می کنم شما یک نماینده سیاسی هستید. چرا بنیان کار سیاسی را به باد می دهید. شما می خواهید انجمن های سیاسی را حزب کنید. چرا می خواهید آنها را در گروههای سیاسی قرار دهید. بجای اینکه احزاب را محدود کنیم آن را گسترده می کنیم.

پس از اظهارات نقوی حسینی نمایندگان مخالف اظهارات او از جمله قاسم میرزایی نیکو، پروانه مافی، زرآبادی به گفت و گو با او پرداختند. هاجر چنارانی و حمیدرضا ولادگر نیز در کنار صندلی نقوی قرار گرفتند. میرزایی نیکو با صحبت هایی سعی در مجاب کردن نقوی حسینی را داشت. پروانه مافی هم خطاب به نقوی حسینی گفت اول برو قانون را بخوان.

حسن کامران نماینده اصفهان در موافقت با یک فوریت طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی، اظهارداشت: آنچه آقای نقوی گفتند این بود که احزاب در کشور زیاد می شوند. در کشور خدارا شکر دیگر چپ و راست نیست، فقر و غنا است. جریان سیاسی هم باید مفتی برای مردم کار کند که الان اینطور نیست. در این کشور سیاسی کاری پدر مردم را درآورده است و بی قانونی مشکل ایجاد می کند.

در نهایت یک فوریت این طرح با 82 رای موافق، 66 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب نرسید و این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

گفتنی است پس از رای گیری پروانه مافی نماینده تهران که اظهارات حسین نقوی حسینی را در رای نیاوردن یک فوریت طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تاثیرگذار می دانست نسبت به او انتقاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها