کد خبر: 187831
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۰۷:۳۴:۰۰
| |

در جلسه علنی امروز مجلس صورت گرفت؛

طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رای نیاورد/ تشنج مقابل جایگاه هیات رئیسه

نمایندگان موافق طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از جمله پروانه سلحشوری، نصرالله پزمانفر، محمد مهدی مفتح، مهرداد لاهوتی، طیبه سیاوشی، احمدی لاشکی، شیخ و ذوالنوری به دلیل مخالفت با تصمیم لاریجانی در مقابل جایگاه هیات رئیسه تجمع کردند.

طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رای نیاورد/ تشنج مقابل جایگاه هیات رئیسه
کد خبر: 187831
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۰۷:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در دستور کار قرار داشت. اما در هنگام رای‌گیری علی لاریجانی رئیس مجلس تاکید کرد که طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به دلیل اینکه مخالف قانون برنامه است نیاز به دو سوم آرا نمایندگان دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی «اعتمادآنلاین» ، در نهایت نمایندگان با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع از میان 232 نماینده حاضر، با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مخالفت کردند اما از آنجایی که با توجه به تشخیص هیات رئیسه این طرح نیازمند به دو سوم آرا بود و همین تصمیم مانع از تصویب این طرح شده بود؛ نمایندگان موافق طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از جمله پروانه سلحشوری، نصرالله پژمانفر، محمد مهدی مفتح، مهرداد لاهوتی، طیبه سیاوشی شاه، احمدی لاشکی، شیخ و ذوالنوری مقابل هیات رئیسه تجمع کردند.

این نمایندگان عنوان می کردند که این طرح مخالف قانون برنامه نیست و تصمیم هیات رئیسه اشتباه است. بنابراین خواستار تغییر نظر هیات رئیسه بودند که همین امر جلسه علنی مجلس را برای دقایقی متشنج کرد.

علی لاریجانی خطاب به نمایندگان مخالف عنوان کرد که من خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که این طرح مخالف قانون برنامه است اما نمایندگان به مخالفت خود ادامه دادند و لاریجانی خطاب به آن‌ها تاکید کرد که تشخیص خلاف برنامه بودن طرح‌ها و لوایح با هیات رئیسه است ما در هیات رئیسه بررسی می‌کنیم و اگر به نتیجه رسیدیم اطلاع می‌دهیم.

کاظم جلالی و امیرآبادی سعی می‌کردند تا نمایندگان را آرام و به سمت صندلی‌هایشان هدایت کنند اما سلحشوری از طراحان طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به جایگاه هیات رئیسه رفت و با علی لاریجانی صحبت کرد که او خطاب به رییس فراکسیون زنان، گفت: خانم سلحشوری اگر در هیات رئیسه به این نتیجه رسیدیم که این طرح خلاف برنامه نیست، اقدام می کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها