کد خبر: 188140
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور شهروندی:

زنگ خطر گسل‌های اجتماعی به صدا درآمده است

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور شهروندی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات اجتماعی گفت: به نظر می‌رسد که ما در حال نزدیکتر شدن به هشدار گسل‌های اجتماعی هستیم و زنگ خطر این وضعیت به صدا در آمده است.

زنگ خطر گسل‌های اجتماعی به صدا درآمده است
کد خبر: 188140
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست درنگی بر مطالعات میان حقوقی و میان رشته ای حقوق با حضور شهیندخت ملاوردی دستیار رئیس جمهوری عصر امروز در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

در این نشست ملاوردی با اشاره به چالش ها و مشکلات اجتماعی اظهار کرد: در شرایط حاضر به نظر می رسد که ما در شبکه های اجتماعی سنتی خودمان دچار یک دگرگونی شده ایم و این شبکه هایی مانند خانواده گسترده، سازمان های خیریه و گروه های مذهبی در حال در حال تضعیف شدن هستند. باید به دنبال راه کارهای نوینی برای احیای این شبکه های اجتماعی باشیم. این شبکه ها می توانند پیوستگی و اتحادی در جامعه ایجاد کنند.

مولاوردی افزود: اکنون ما در حوزه خانواده با چالش های مختلفی از جمله نابرابری جنسیتی در دسترسی به آموزش و بهداشت مواجه هستیم و باید متناسب با نیازهای جدید حمایت هایی را تعریف کنیم که ما را به سمت سیاست گذاری هایی عمومی و اجتماعی راهگشا در حوزه خانواده رهنمون می شود و برای این کار باید تمام قوا و مجموعه حاکمیت از آن حمایت کنند.نهاد متولی حوزه خانواده باید توانایی لازم را داشته باشد تا بتواند ظرفیت های موجود برای حل چالش ها را از جمله سمن ها را شناسایی و فعال کند و این ظرفیت ها بتوانند هماهنگی لازم را بین بخش عمومی و اجتماعی و خصوصی برای اجرایی شدن راهبرها به کار گیرند.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع نشست گفت: تأکید استادان درباره اجرایی نشدن مطالعات میان رشته ای حقوق به نظر من بیش از آنکه نفی مطلق ضرورت انجام این مطالعات باشد تلاش برای رفع موانع آن است. ضرورت در این است که در برخی مشکلات تنها یک رشته علمی کار ساز نیست.

او افزود: نمی توانیم بگوییم که یک رشته حقوق داریم و صرفا با قانون درصدد حل مسائل و مشکلات برآییم. من این برداشت را دارم که برخی همه مسئولیت ها را بر عهده فقه می دانند ولی آیا جامعه شناس و روانشناس توانسته است به همه تحولات و مقتضیات زمان بپردازد؟

منبع: روباط عمومی خانه اندیشمندان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها