کد خبر: 191156
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۸:۳۴:۰۰
| |

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی مطرح کرد؛

از ورود زنان به استادیوم تا تشکیل هیات نظارت بر قانون اساسی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره کارنامه دولت نوشت: در حوزه سیاست داخلی اما رفع حصر می‌تواند در افکار عمومی بسیار موثر باشد. حسن روحانی رییس‌شورای عالی امنیت ملی است و می‌تواند در این راستا تلاش بیشتری داشته‌باشد در حالی که به نظر می‌رسد انگیزه‌ای وجود ندارد.

از ورود زنان به استادیوم تا تشکیل هیات نظارت بر قانون اساسی
کد خبر: 191156
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران در یادداشتی نوشت: اگر حسن روحانی عزم جدی برای انجام برخی امور داشته‌باشد حتما تا پایان سال 97 قادر خواهد بود با رایزنی‌های لازم این اقدامات را به سرانجام برساند. ورود خانم‌ها به استادیوم‌ها و فضای بازتر فرهنگی و هنری به خصوص در زمینه موسیقی به ویژه در استانی همچون خراسان رضوی می‌تواند به صورت جدی کلید زده‌شود. رایزنی‌ها از سوی افراد مقبول و موجه صورت گیرد.

در زمینه فعالیت‌های مدنی باید دولت لوایحی را برای قانون‌گذاری به مجلس بفرستد که در راستای کاهش هر چه بیشتر محدودیت‌ها برای فعالیت‌های نهادهای مدنی باشد. همچنین باید کم‌کم شرایطی همچون هیات منصفه دادگاه مطبوعات برای نهادهای مدنی ایجاد شود. به این شکل که برخورد با رفتار خلاف قانون از سوی هر نهاد مدنی به دستگاهی باشد که حوزه فعالیت‌های همان نهاد مدنی باشد.

یکی دیگر از اقدامات عاجل دولت باید برگرداندن اختیارات تاریخی حوزه آموزش عالی به وزارت علوم باشد. در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد این اختیارات از وزارتخانه گرفته و به شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرده شد. دولت روحانی باید این اختیارات را به وزارتخانه مذکور بازگرداند.

این موضوع در مورد وزارت خارجه نیز صادق است. در برخی مسائل و موضوعات منطقه‌ای یا حتی بین‌المللی گاها نهادهایی جز وزارت امور خارجه تصمیم‌گیری‌هایی دارند.

در حوزه سیاست داخلی اما رفع حصر می‌تواند در افکار عمومی بسیار موثر باشد. حسن روحانی رییس‌شورای عالی امنیت ملی است و می‌تواند در این راستا تلاش بیشتری داشته‌باشد در حالی که به نظر می‌رسد انگیزه‌ای وجود ندارد. چرا که در دوره سید محمد خاتمی همین تلاش‌ها برای رفع حصر آیت‌الله منتظری صورت گرفت و آقای خاتمی رایزنی‌هایی با مقام معظم رهبری داشت که بالاخره برای ایشان رفع حصر محقق شد.

از آن گذشته رفع ممنوع‌التصویری برخی چهره‌ها یا اقداماتی از این دست نیز مهم است. راه اندازه هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی که در دوران آقای خاتمی تشکیل شد و حتی به سران قوای دیگر تذکر قانون اساسی می‌داد هم می‌تواند اقدام مثبتی باشد. از سوی دیگر آقای روحانی همچنان می تواند ایده گفت و گوی ملی میان بزرگان و مدیران جناح ها را پیگیری کند،چرا که امروز به تعویق افتادن اختلافات و تمرکز بر روی منافع ملی و مطالبات مردم از مهمترین اقداماتی است که باید از سوی رییس جمهور پیگیری شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها