کد خبر: 193096
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

عضو مجمع نمایندگان خراسان:

عمده پیامک‌ها به نمایندگان از پیش‌شماره 0915 ارسال شده است

عضو مجمع نمایندگان خراسان گفت: با برخورد با افراد تندرو، نام مقدس مشهد همچنان پاک بماند.

عمده پیامک‌ها به نمایندگان از پیش‌شماره 0915 ارسال شده است
کد خبر: 193096
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو مجمع نمایندگان خراسان مصاحبه‌ای کوتاه درباره منشا پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان داشته که در ادامه می‌خوانید؛


در جریان بررسی لایحه CFT پیامک‌هایی به نمایندگان ارسال شده که به‌گفته برخی اعضای هیات رییسه مجلس، عمدتا از مشهد ارسال و ساماندهی شده است؛ جنابعالی به عنوان یکی از نمایندگان این منطقه درجریان هستید؟

پیامک‌های بسیار زیادی برای نمایندگان ازجمله خود بنده ارسال شده که اغلب با پیش‌شماره 0915 بوده و بعضی نیز شماره‌تلفن‌های اعتباری بوده است. البته نمی‌توان با قطعیت درباره اینکه این پیامک‌ها دقیقا از کجا ارسال شده، اظهارنظر کرد اما تعداد آن بسیار زیاد بود و نمونه‌های آن نیز در حافظه تلفن همراه اکثر نمایندگان موجود است.

باتوجه به تاکید بسیاری از نمایندگان بر اینکه پیامک‌ها عمدتا از مشهد ارسال شده، آیا می‌دانید چه جریانی در منطقه پشت این اقدامات بوده است؟

البته نمی‌توانم با قطعیت بگویم که چه فرد یا گروه خاصی پشت‌پرده این اقدامات بوده اما صرفا می‌توانم این را بگویم که بسیاری از مطالبی که برای نمایندگان ارسال شد، نشان‌دهنده کم‌اطلاعی آنها بوده است. چراکه وقتی نمایندگان مجلس می‌خواهند درباره موضوعات مختلف نظر و رای بدهند، کار کارشناسی دقیقی انجام داده و متعهد به سوگندی که یاد کرده‌اند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

به نظر شما علت مخالفت‌ها با این لایحه چه بوده است؟

در این رابطه باید بگویم که در مسائلی که حساس هستند، نمایندگان از منابع اطلاعاتی متعددی برای درک موضوع استفاده می‌کنند. به‌طور کلی منابع اطلاعاتی نمایندگان بسیار وسیع است و از نظرات شورای عالی امنیت ملی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دیگر نهادهایی که درباره مسائل امنیتی و سیاسی مطلع هستند، استفاده می‌شود و این درحالی است که تقریبا همه این منابع تاکید کرده بودند که مشکلی در تصویب این لوایح نیست. درنتیجه معتقدم کسانی که این کار را انجام دادند، به‌نوعی عدم آگاهی خود را از سازوکار تصمیم‌گیری در مجلس نشان دادند.

آقای مطهری نایب‌رییس مجلس از گروهی به عنوان آمران ارسال پیامک‌ها صحبت کرده که در مشهد فعال بوده و به‌گفته ایشان بسیار تندرو هستند؛ آیا شما شناختی از این افراد ندارید؟

همان‌طور که در حوادث دی‌ماه نیز به‌نوعی نام شهر مشهد به میان آمد، این شائبه ایجاد می‌شود که شاید ادامه همان مسیر باشد اما امیدواریم چنین نباشد و مشهد همچنان به عنوان مامن امنی برای همه شیفتگان امام رضا(ع) باقی بماند. اگر قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد، حتما لازم است استاندار مشهد و مسوولان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مشهد با دقت بیشتر در شناسایی این افراد اقدام کنند تا نام مقدس مشهد همچنان پاک باقی بماند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها