کد خبر: 196143
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۰۹:۴۲:۰۰
| |

میرزایی، عضو فراکسیون امید:

نگرانم که تغییر در کابینه به محل اختلاف تبدیل شود

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: امروز باید برای مقابله با تهدیدات آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای او که منافع ملی ما را هدف گرفته‌اند به گفت‌وگو بنشینیم.

نگرانم که تغییر در کابینه به محل اختلاف تبدیل شود
کد خبر: 196143
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ۰۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی در رابطه با ضرورت به میدان آمدن عقلای جریان‌های سیاسی برای کمک به دولت در این برهه زمانی بیان کرد: ما تقریبا دو سال است در رابطه با این موضوع بحث می ‌کنیم که عقلا از جریان های مختلف بنشینند و در زمینه راه برون رفت از وضع موجود با یکدیگر هم اندیشی کنند اما موضوعی که باید مورد هم اندیشی قرار گیرد تقریبا ملموس نبود. در زمینه برجام نیز اختلاف نظر جدی وجود داشت و برخی آن را سیاه می دانستند اما هواداران دولت می گفتند توافق خوبی است. لذا موضوع قابل بحث و بررسی وجود نداشت. و از نظر من مسائل اساسی جامعه به حاشیه رفته بود.

وی با تاکید بر اینکه بحث‌های اولیه برای هم اندیشی معلوم نبود، تصریح کرد: اما امروز شرایط مشخص است. تهدید آمریکا و هم‌پیمانان منطقه ای او علیه منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران موضوعی است که می‌تواند مورد هم‌اندیشی عقلای جریان‌های مختلف قرار بگیرد. باید این مسئله مورد گفتگو و هم اندیشی قرار بگیرد تا بتوانیم برای مقابله با آمریکا به یک اجماعی دست بیابیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: امروز انتظار برخی از جریان‌ها و گروه‌ها از دولت، تغییر کابینه است اما من نگرانم تا تغییر در کابینه نیز به محل اختلاف تبدیل شود. چرا که منتقدان دولت می‌گویند فردی که باید در کابینه جایگزین بشود باید جهادی باشد و از نظر آنها جهادی بودن نیز تعریف مشخصی دارد که شاید با طیفی که در انتخابات هوادار روحانی بودند کمی فاصله داشته باشد. شاید این امر سبب شود تا دولت پایگاه اجتماعی خود را از دست دهد.

این عضو فراکسیون امید افزود: از نظر من مسئولان اجرایی باید در طیف هوادار دولت باشد اما در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها با منتقدان دولت بنشینند و به اجماعی برسند و متناسب با شرایط برنامه‌های صحیحی را در دستور کار قرار دهند. منتقدان دولت چند دسته‌ هستند. یک طیف هوادار دولت هستند و هدف از انتقاد آنها اصلاح امور است. اما امروز لایه‌هایی از منتقدان دولت فکر می‌کنند زمان مناسبی برای تضعیف دولت است و گروهی دیگر بعد از صحبت‌های نسبتا جامع آقای روحانی که در روز ششم تیر داشتند اعلام کردند که حاضرند صرف نظر از اختلاف نظرات برای بهبود شرایط موجود به دولت کمک کنند که از نظر من اگر این افراد صادق باشند می توانیم با یکدیگر منسجم شویم و در برابر تهدیداتی که منافع ملی ما را اشاره گرفته‌اند بایستیم.

میرزایی در پایان گفت: اگر اختلاف نظرها ادامه یابد دچار مشکلات اساسی می شویم و فشارهای خارجی تاثیر خود را به تدریج می گذارند هر چقدر این تاثیر بیشتر شود عدم انسجام نیز افزایش می یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها