کد خبر: 225319
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۰۷:۴۴:۰۰
| |

شهاب‌الدین بی‌مقدار:

سوال‌کنندگان از رییس‌جمهوری صرفا به‌دنبال جلب‌توجه طرفداران خود هستند

شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نوشت:هم‌اکنون یک سوال از رییس‌جمهوری با 5 محور اقتصادی مطرح است و شاهدیم که صف استیضاح وزرا در مجلس طولانی شده است. واقعیت آن است که در حال حاضر نه سوال از رییس‌جمهوری و نه استیضاح وزرا هیچ‌یک، راهکار مناسبی نیستند. به نظر من این کارها باهدف خالی کردن عقده برخی بر سر دولت از ناکامی‌های گذشته است.

سوال‌کنندگان از رییس‌جمهوری صرفا به‌دنبال جلب‌توجه طرفداران خود هستند
کد خبر: 225319
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شهاب‌الدین بی‌مقدارنماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: سوال از رییس‌جمهوری به‌منظور عقده‌گشایی برخی با این هدف است که به طرفداران خود بگویند ما رییس‌جمهوری را برای سوال و پاسخگویی به مجلس کشاندیم یا وزیری را استیضاح کردیم؛ بنابراین معتقدم سوال‌کنندگان اخیر از رییس‌جمهوری دنبال اهداف سیاسی خود هستند و دغدغه مشکلات اقتصادی مردم را ندارند.

هم‌اکنون یک سوال از رییس‌جمهوری با 5 محور اقتصادی مطرح است و شاهدیم که صف استیضاح وزرا در مجلس طولانی شده است. واقعیت آن است که در حال حاضر نه سوال از رییس‌جمهوری و نه استیضاح وزرا هیچ‌یک، راهکار مناسبی نیستند. به نظر من این کارها باهدف خالی کردن عقده برخی بر سر دولت از ناکامی‌های گذشته است.این کار بحران فعلی را به گردن دیگران انداختن و فرار روبه‌جلو است. اگر این کار تنها جنبه سیاسی ندارد و به‌منظور جلب افکار عمومی از سوی این افراد نیست، حتی به فرض اینکه رییس‌جمهوری را هم در مجلس مورد سوال قرار دهند و حتی استیضاح کنند و با ارسال پرونده او به قوه قضاییه عدم‌کفایت او را هم بگیرند، آیا شرایط و مشکلات کشور با این کار حل می‌شود؟

مشکل مملکت جای دیگر است. اگر سوال‌کنندگان از رییس‌جمهوری از این سوال منصرف شوند به مردم و کشور لطف کرده‌اند چراکه با استیضاح و عدم‌کفایت رییس‌جمهوری و حتی وزرا در این شرایط اتفاق خاصی نمی‌افتد و چیزی درست نمی‌شود چون رییس‌جمهوری در این شرایط کاری نمی‌تواند انجام دهد.

رییس‌جمهور حتی نمی‌تواند حقایق را از پشت تریبون عمومی مجلس به مردم توضیح دهد و صریح بگوید عامل اصلی به‌هم‌ریختگی بازار چیست و چه کسانی پشت پرده هستند و حقایق چیست. این مساله را به آقای لاریجانی هم در میان گذاشته‌ام که شورای عالی هماهنگی اقتصادی که شامل سران سه قوه می‌شود و در این شرایط بحرانی تصمیماتی می‌گیرند، خلاف قانون اساسی است. این تصمیمات باید در مجلس و توسط نمایندگان گرفته شود و درنهایت شورای نگهبان آنها را تایید کند، ولی متاسفانه در کشور ما نسبت به قانون بی‌توجهی می‌شود.به نظر من سوال این نمایندگان از رییس‌جمهوری از روی دغدغه و مشکلات اقتصادی مردم نیست.

همان افرادی که در مخالفت با FATF و پیوستن ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی سنگ‌اندازی می‌کردند و در مجلس تومار پهن کردند، باید می‌دانستند با این ممانعت‌ها دلار به بالای 10 هزار تومان می‌رسد. همان افرادی که پول‌های کلانی دارند و از پرداخت مالیات طفره می‌روند و مخالف شفافیت مالی و پیوستن ایران به مبارزه با تامین مالی تروریست هستند، پشت این مشکلات اقتصادی و حتی سوال از رییس‌جمهوری قرار دارند. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بحران تحریم‌ها و مشکلاتی که در اکثر آنها تیم اقتصادی دولت تاثیر زیادی ندارد، زمان مناسبی برای سوال از رییس‌جمهوری به بهانه حل دغدغه اقتصادی مردم نیست.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها