کد خبر: 228145
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۲ ۱۴:۰۲:۰۰
| |

پروانه مافی، نماینده مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

یارانه برای کل احزاب کشور دومیلیارد تومان درنظر گرفته شده است

نماینده مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به یارانه احزاب گفت: 2 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم که البته این مبلغ برای همه احزاب در نظر گرفته شده است.

یارانه برای کل احزاب کشور دومیلیارد تومان درنظر گرفته شده است
کد خبر: 228145
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۲ ۱۴:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مافی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب، بیان کرد: کمیسیون ماده 10 احزاب به صورت مرتب هر دو هفته یکبار در روز دوشنبه برگزار می‌شود و مطالب مختلفی مورد بحث قررا می گیرد.

عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب، بیان کرد: تعدادی از احزابی که پروانه گرفته‌اند و به دنبال تمدید هستند همچنین احزابی که می‌خواهند به تازگی تاسیس شوند پرونده آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، جدای از این‌ها موضوعات دیگری مانند تجمعات نیز گاهی مطرح می‌‎شود که در مواقعی مصوب و گاهی نیز به تصویب نمی‌رسند.

وی افزود: کمیسیون ماده 10 احزاب بسیار فعال است و به صورت مرتب جلسات خود را برگزار می کند.

مافی با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون شوراها نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور سوالاتی را مطرح کردند، از جمله عدم فعالیت مناسب کمیسیون ماده 10 احزاب، افزود: گاهی از روی بی اطلاعی چنین موضوعاتی مطرح می‌شود، بسیار متاسفم که گاهی همکاران ما در مجلس مطالبی را مطرح می کنند که نشان دهنده اطلاع کم آن ها است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت: انتظار من از نمایندگان این است که ابتدا در مورد سوالات خود بررسی و تحقیق کنند و در صورتی که به نتیجه ای نرسیدند، بعد سوال خود را مطرح کنند، متاسفانه بعضا دیده می شود که سوال به ما هو سوال مطرح می شود و گاهی سوال کننده از نتیجه با خبر است ولی سوال خود را مطرح می‌کند.

وی افزود: به نظر من سوال باید زمانی مطرح شود که یا نماینده پاسخ آن را نداند یا از پاسخ های مطرح شده، قانع نشده باشد.، سوالی که از سر بی اطلاعی باشد در شان مجلس نیست.

مافی اظهار داشت: در 2 سال اخیر از پیگیری‌ها و فعالیت‌های کمیسیون ماده 10 احزاب بسیار راضی هستیم زیرا عمدتا به نفع احزاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: در اسفند ماه سال گذشته من پیگیر یارانه احزاب بودم و در نهایت، اسفند ماه 96 در حالی که بودجه در حال بسته شدن بود، توانستیم یارانه احزاب را بگیریم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: 2 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم که البته این مبلغ برای همه احزاب در نظر گرفته شده است، البته تخصیص یارانه بر مبنای سابقه فعالیت احزاب، میزان اعضایی که عضو حزب هستند و به طور کلی شاخص‌هایی برای فعالیت احزاب تعیین شده که براساس آن، یارانه احزاب پرداخت می‌شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها