کد خبر: 228381
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون آموزش مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان به منظور تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون آموزش مجلس
کد خبر: 228381
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحمایت میرزاده در تشریح دستور کار این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: این هفته اعضای کمیسیون نشستی با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌های کشور با حضور مسئولان و معاون فرهنگی وزارت علوم و برخی دانشگاه‌های مطرح برگزار خواهد کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اکثر زمان کمیسیون به موضوعات آموزشی از قبیل کنکور و سهیمیه و مسائل از این دست صرف شده و کمیسیون زمانی برای بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌های نداشته است، افزود: در عین حال این مسئله برای اعضای کمیسیون یک دغدغه جدی بوده است و به همین منظور هیأت رئیسه کمیسیون صلاح دانست که نشستی در این باره برگزار کند.

برنامه‌های فرهنگی وزارت علوم برای سال تحصیلی جدید بررسی می‌شود

وی افزود: ضمن بررسی گزارشات و وضعیت دانشگاه‌ها به لحاظ آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های این وزارتخانه نیز برای سال تحصیلی جدید اعلام و میزان تطابق این برنامه‌ها و گزارشات با اسناد بالادستی مورد بررسی قرار می‌‎گیرد.

میرزاده درباره دیگر دستور کار کمیسیون آموزش نیز توضیح داد: تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی موضوع دیگری بوده که با درخواست نمایندگان در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که این تحقیق و تفحص مربوط به دوران ریاست کدام یک از رؤسای دانشگاه آزاد بوده است، گفت: تحقیق و تفحص مربوط شخص نیست بلکه در این تحقیق و تفحص فرآیند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اعضای کمیته تحقیق و تفحص روز یکشنبه تعیین می‌شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشگاه آزاد بعنوان دستگاهی عمومی مانند شهرداری تلقی می‌شود که اعتبارات کلانی به عنوان شهریه از مردم اخذ می‌کند لذا باید بررسی‌های لازم صورت گیرد که فعالیت‌های این دانشگاه بر اساس اهداف تعریف شده است یا خیر؛ مقرر است در روز یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه اعضای کمیته تحقیق و تفحص نیز تعیین شوند.

گفتنی است همچنین مقرر است در روز سه شنبه (6شهریورماه) از رؤسای 16 دانشگاه برتر کشور جهت بررسی مسایل و مشکلات در آغاز سال تحصیلی دعوت شود و کمیسیون آموزش و تحقیقات به این موضوع بپردازد.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها