کد خبر: 229045
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

امروز روحانی بنا به مصلحت‌ درباره دلایل اقتصاد رانتی سکوت کرد/ تندروها به‌دنبال در دست گرفتن ابتکار عمل برای انتخابات بعد هستند/ اصولگرایان مجلس می‌خواهند دولت را تضعیف کنند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال استیضاح رئیس‌جمهوری گفت: قطعا تندروها و اصولگرایان مخالفان دولت به دنبال این هستند که دولت و رییس‌جمهور را تضعیف کنند تا بدین‌وسیله بتوانند ابتکار عمل را در انتخابات دوره بعد به دست بگیرند.

امروز روحانی بنا به مصلحت‌ درباره دلایل اقتصاد رانتی سکوت کرد/ تندروها به‌دنبال در دست گرفتن ابتکار عمل برای انتخابات بعد هستند/ اصولگرایان مجلس می‌خواهند دولت را تضعیف کنند
کد خبر: 229045
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، نماینده مجلس ششم درباره حضور رییس‌جمهور در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان و نحوه پاسخگویی او به «اعتمادآنلاین» گفت: جدا از اینکه بخش عمده‌ای از رویکرد مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهوری را سیاسی می‌دانم اما درعین حال معتقدم که رییس‌جمهور هم نتوانست اعتماد افکارعمومی و مجلس را به دست آورد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از بیان نکردن برخی از مسائل از طرف رییس‌جمهوری عنوان کرد: با مجلس هم نظر هستم که سخنان آقای رییس‌جمهور قانع‌کننده نبود و ایشان می‌توانست مشکلات و مسائل اقتصادی را به صورت جدی‌تر و ریشه‌‌ای‌تر توضیح دهند.

او ادامه داد: مجموعه عواملی که باعث شده که وضعیت اقتصاد ما به عنوان اقتصاد رانتی در آید و وزنی را که نهادهای مختلف به‌ویژه نظامی‌ها در اقتصاد دارند باید مورد اشاره قرار می‌گرفت که آقای رییس‌جمهور بنا به مصالحی از بیان آنها خوداری کرد.

تاجرنیا درباره دلایلی که احتمالا موجب شده تا روحانی بار دیگر به افشاگری و شفافیت درباره برخی از مسائل نپردازد، بیان کرد: فکر می‌کنم ارزیابی آقای روحانی این است که با توجه به وضعیت کشور باید از تنش‌‌ها دوری کنند اما این مسئله موجب لطمه به خود و اعتماد عمومی به رییس‌جمهور خواهد شد. مصلحت‌سنجی‌هایی که معمولا در این گونه زمان‌ها اتفاق می‌افتد نه تنها وضعیت کشور را در مسیر درست‌تری هدایت نمی‌کند بلکه افکارعمومی را مسئله‌دارتر خواهد کرد.

این عضو مجلس ششم در ادامه بیان کرد: احساس می‌کنم نوعی مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاری بر سخنان رییس‌جمهور حاکم و این مسئله کاملا از طرف نمایندگان مجلس و مردم درک شد. مردم انتظار داشتند آقای رییس‌جمهور دلایل قانع‌کننده‌ای برای وضعیت موجود کشور داشته باشد.

تاجرنیا درباره احتمال استیضاح رئیس‌جمهور گفت: بعید می‌دانم، به نظر من با توجه به همراهی و هماهنگی‌هایی که مسئولان عالی‌رتبه نظام و حمایتی که از رییس‌جمهور دارند مجلس وارد چنین داستانی نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تاکید کرد: قطعا تندروها و اصولگرایان مخالفان دولت به دنبال این هستند که دولت و رییس‌جمهور را تضعیف کنند تا بدین‌وسیله بتوانند ابتکار عمل را در انتخابات دوره بعد به دست بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها