کد خبر: 229199
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۰:۰۳:۰۰
| |

اعتراض کاظم جلالی به حاجی دلیگانی:

گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها در وبگاه صحن علنی در دسترسی نمایندگان است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به سخنان حسینعلی حاجی دلیگانی اعتراض کرد و گفت: نمایندگان عادت کرده‌اند گزارش‌های مرکز به صورت مکتوب در اختیارشان قرار گیرد در حالی که این گزارش‌ها در وبگاه صحن علنی قرار داد.

گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها در وبگاه صحن علنی در دسترسی نمایندگان است
کد خبر: 229199
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم جلالی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس، در دفاع از حقوق همکارانش در مرکز پژوهش‌ها، گفت: از حاجی دلیگانی تعجب می‌کنم که چرا چنین سخنانی در تریبون مجلس بیان کردند. ایشان تعامل خوبی با مرکز پژوهش‌ها دارند.

وی ادامه داد: در خصوص قاچاق کالا و ارز به کشور کمیسیون صنایع و معادن اذعان می‌دارند که جلسات مختلفی را با حضور مرکز داشته‌اند که نتیجه آن در تنظیم گزارش نهایی کمیسیون مشهود است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد نمایندگان عادت کرده اند گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها به صورت مکتوب در اختیارشان قرار گیرد در حالی که این گزارش‌ها با تصمیم هیات رییسه مجلس در وبگاه صحن علنی قرار می‌گیرد. برخی نمایندگان می‌گویند استفاده از وبگاه صحن علنی برایشان سخت است. دکتر دهقان صبح به بنده گفت گزارش مربوط به مناطق آزاد وجود ندارد. به ایشان گفتم در وبگاه صحن گزارش را مشاهده کنید که ایشان پس از مشاهده گزارش در وبگاه از بنده تشکر کرد.

جلالی یادآور شد: اولین جایی که نسبت به نظام بانکی گزارش داد مرکز پژوهش‌های مجلس بود که گزارش‌های خود را به صورت مکتوب به مقام معظم رهبری و همه مقامات کشور ارسال کرد. اکنون نیز در بحث تحریم‌ها از پشت تریبون مجلس اعلام می‌کنم هیچ دستگاه و نهادی مثل مرکز پژوهش‌ها روی تحریم‌ها متمرکز نشده‌ است. تاکنون 28 گزارش دراین باره تهیه و منتشر کرده‌ایم. از نمایندگان هم می‌خواهم این گزارشها را بخوانند و نظراتشان را به مرکز اعلام کنند.

وی ادامه داد: البته مطمئنم آقای حاجی دیلگانی بعدا از تریبون مجلس از مرکز تشکر خواهد کرد.

جلالی در عین پیشنهاد داد: در صورت تشخیص هیات رییسه مجلس گزارشهای مرکز مجددا چاپ و در صحن علنی مجلس روی میز نمایندگان قرار گیرد.

لاریجانی در واکنش به پیشنهاد جلالی گفت: هیات رییسه تصمیم داشت گزارش‌های مرکز را هم به صورت کاغذی و هم به صورت سیستم الکترونیک در اختیار نمایندگان قرار دهد ولی نمایندگان گفتند این کار اسراف است و ما هم تصمیم گرفیم در وبگاه صحن آن را منتشر کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها