کد خبر: 230690
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت ایران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» 

ضرب‌المثل «از کوزه همان‌ برون تراود که در اوست» مصداق مجلس است/ بازی‌های سیاسی در داستان استیضاح‌ها دخالت دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر عملکرد مجلس گفت: در این شرایط مجلس باید وظیفه اصلی خود که نظارت است را در رابطه با حفظ منافع ملی، حفظ اعتماد مردم و ... اجرایی کند که در اینجا به خوبی عمل نکرده‌ است.

ضرب‌المثل «از کوزه همان‌ برون تراود که در اوست» مصداق مجلس است/ بازی‌های سیاسی در داستان استیضاح‌ها دخالت دارد
کد خبر: 230690
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت ایران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با تاکید بر این موضوع که سوال و استیضاح جزء حقوق مجلس است، بیان کرد: منتها موضوع این است که ما همه قبول داریم در یک شرایط ویژه‌ای هستیم و باید با احتیاط‌ رفتار کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه عنوان کرد: چه با این دید به موضوع نگاه کنیم که مخالفان به دنبال این هستند که برخورد سیاسی انجام دهند و به دولت فشار وارد کنند، چه اصلا آن را هم در نظر نگیریم، هر چیزی باید در بازه زمانی خود صورت گیرد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

کاشفی با اشاره به عملکرد مجلس در داستان استیضاح‌ها افزود: ببینید در همین مدت کوتاه دو وزارتخانه وزیر ندارند و با سرپرست اداره می‌شوند، اسیتضاح‌های دیگری هم که در دستور کار مجلس قرار دارد.

او ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که باید با مردم ارتباط داشته باشیم و برای آنها توضیح دهیم که چرا این وضعیت به وجود آمده است، همه بی‌اعتمادی که در مردم به وجود آمده را احساس می‌کنند، مشکلاتی در سطح بین‌المللی داریم؛ آنگاه عده‌ای هم در داخل فشار می‌آورند.

عضو حزب اتحاد ملت ایران بیان کرد: افرادی که در مجلس حضور دارند باید به این موضوعات توجه کنند. احترام همه به جای خود اما نمونه این کارها نشان می‌دهد که مجلس در جایگاهی که باید باشد، قرار ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تاییدصلاحیت‌ها در دوران انتخابات‌ها، افزود: البته جایگاه مجلس به خود آن برنمی‌گردد، اینجا باید در نظر داشت که با افرادی که می‌توانند در پیشبرد اهداف کشور کمک کنند آن برخوردها را می‌کنند و این افراد ردصلاحیت می‌شوند.

کاشفی عنوان کرد: ببیند در دوره‌های قبل با کاندیداها چه رفتاری شد، نمونه همین کارها موجب می‌شود که کشور و فعالان آن ناکارآمد جلوه کنند، در کنار این، کشور را از یک سری نیروهای کارآمد محروم می‌کنیم. نتیجه آن هم می‌شود ضرب‌المثلی که می‌گوید از کوزه همان‌ برون تراود که در اوست.

او با بیان اینکه مجلس با این کارها نشان می‌دهد که در حال برخورد غیرکارشناسی با امور است، تاکید کرد: آنچه که درباره منافع ملی مطرح می‌شود این است که اتحاد و انسجام خود را در کشور حفظ کنیم، آن هم با اعتماد دادن به مردم و آنها را نسبت به آینده امیدوار کردن به‌وجود می‌آید. این روش‌هایی که پیش گرفته‌ایم موجب می‌شود که همه این موضوعات از بین برود.

کاشفی افزود: آیا در این شرایط فردی برای سرمایه‌گذاری در کشور اقدام می‌کند، کسی برای اینکار اطمینان می‌کند. حتی در شرایط جنگ هم ما با چنین وضعیتی روبرو نبودیم، درست است که الان هم مطرح می‌شود جنگ اقتصادی داریم اما آن زمان را با الان مقایسه کنید که چطور همه تلاش می‌کنند منفعت بیشتری را برای خود رقم بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر عملکرد مجلس گفت: در این شرایط مجلس باید وظیفه اصلی خود را که نظارت است در رابطه با حفظ منافع ملی، حفظ اعتماد مردم و ... اجرایی کند که در اینجا به خوبی عمل نکرده‌ است.

عضو حزب اتحاد ملت ایران درباره بازی‌ سیاسی مخالفان دولت به‌ویژه در مجلس، عنوان کرد: طبیعی است که مباحثی مانند بازی‌های سیاسی در مجلس و تلاش‌های مخالفان هم در این داستان دخالت دارد. بالاخره برخوردهای سیاسی هم وجود دارد که تلاش می‌کنند دولت را ناکارآمد کنند و ناکارآمد جلوه دهند.

کاشفی با اشاره به ناکارآمدی حامیان دولت در مجلس بیان کرد: قسمتی از اتفاقاتی که در مجلس رخ می‌دهد هم نشات گرفته از عملکرد افرادی است که با فهرست امید به مجلس راه‌ پیدا کرده‌اند.

او در ادامه به بی‌توجهی و بی‌تفاوتی برخی از قسمت‌های اجرایی در دولت هم تاکید کرد و گفت: همچنین ناکارآمدی برخی از دستگاه اجرایی هم مطرح است که برنامه مناسب این روزها را که گفته می‌شود جنگ اقتصادی داریم و دچار بحران هستیم، ندارند. الان در شرایط غیرعادی و بحرانی هستیم اما دستگاه‌های اجرایی عادی عمل می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها