کد خبر: 230703
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۴:۰۷:۰۰
| |

در صحن علنی مجلس صورت گرفت

موافقان طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا چه گفتند؟

نمایندگان موافق طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا معتقدند انتصابات و اجرای آیین‌نامه انضباطی ناجا منوط به تعیین تکلیف این قانون است.

موافقان طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا چه گفتند؟
کد خبر: 230703
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۴:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ولی داداشی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 14 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا گفت: این قانون به مدت 15 سال است که به صورت آزمایشی در حال اجرا است و مجلس نباید ناجا را مورد کم لطفی قرار دهد زیرا تمام انتصابات این مجموعه به این طرح بستگی دارد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مأموران و کارکنان نیروی انتظامی از جان خود مایه می‌گذارند و نباید نسبت به آنها کم لطفی شود.

احمد امیرآبادی فراهانی نیز در موافقت با طرح مذکور یادآور شد: هرچند وضعیت نیروی انتظامی در پاسگاه‌های مرزی و کلانتری‌ها نیازمند توجه بیشتر است اما این عنایت باید در زمان تصویب قانون بودجه مورد نظر قرار گیرد تا معیشت آنها در خطر نیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون به مدت 23 سال اجرا شده واجرای آزمایشی آن هم 6 مرتبه تمدید شده است لذا نشان می‌دهد که این قانون به خوبی توانسته وضعیت ناجا را اداره کند لذا هم اکنون می‌تواند به قانون دائمی تبدیل شود.

وی یادآور شد: برخی نواقص در قانون وجود دارد که آنها را می‌توان در قالب لایحه‌ای رفع کرد اما نمی‌توان نیروی انتظامی با تمامی نواحی، مناطق، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های مرزی را بدون قانون رها کرد؛ موضوع آیین‌نامه انضباطی نیروی انتظامی نیز به خصوص در خصوص برخورد فرماندهان با نیروهای تحت امر خود به این قانون بستگی دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس تبصره 1 ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس دولت حداقل 6 ماه قبل از پایان مدت اجرای آزمایشی قوانین باید لایحه تمدید یا دائمی شدن قانون را به مجلس ارائه کند و هیئت رئیسه باید جهت ارائه طرح یا لایحه اقدامات لازم را انجام دهد.

حمیدرضا فولادگر نیز در موافقت با این طرح تأکید کرد: طرح مذکور به نوعی رفع بلاتکلیفی قانونی است، این قانون به مدت 15 سال آزمایشی اجرا شده و هم اکنون که لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس نیامده بهتر است این طرح را تصویب کنیم تا تکلیف قانون مشخص شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها